أي سؤال في الخطوات العمليه للهجره لكيبك؟ - الصفحة 95 - منتديات المطاريد
بسم الله الرحمن الرحيم
وَهُوَ الَّذِي فِي السَّمَاءِ إِلَٰهٌ وَفِي الْأَرْضِ إِلَٰهٌ ۚ وَهُوَ الْحَكِيمُ الْعَلِيمُ (84) وَتَبَارَكَ الَّذِي لَهُ مُلْكُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَمَا بَيْنَهُمَا وَعِندَهُ عِلْمُ السَّاعَةِ وَإِلَيْهِ تُرْجَعُونَ (85) "الزخرف"

منتديات المطاريد | الهجرة الى كندا | الهجرة الى استراليا

DeenOnDemand

BBC NEWS

آخر 10 مشاركات

Arabic Discussion Forum with a Special Interest in Travel and Immigration

Immigration to Canada, Australia, and New Zealand

Egypt and Middle East Politics, History and Economy

Jobs in Saudi Arabia, USA, Canada, Australia, and New Zealand

العودة   منتديات المطاريد > شؤون المغتربين > الهجرة إلى كندا

الهجرة إلى كندا
    المنتدى بإشراف Ehab Salem,Remon.soliman,Muhammad Gad

الهجرة إلى كندا

أي سؤال في الخطوات العمليه للهجره لكيبك؟

الهجرة إلى كندا والولايات المتحدة واستراليا

مواقع هامة وإعلانات نصية

قديم 21st June 2010, 02:08 PM سيف الدولة غير متواجد حالياً
    سيف الدولة
    Golden Member

سيف الدولة has a reputation beyond reputeسيف الدولة has a reputation beyond reputeسيف الدولة has a reputation beyond reputeسيف الدولة has a reputation beyond reputeسيف الدولة has a reputation beyond reputeسيف الدولة has a reputation beyond reputeسيف الدولة has a reputation beyond reputeسيف الدولة has a reputation beyond reputeسيف الدولة has a reputation beyond reputeسيف الدولة has a reputation beyond reputeسيف الدولة has a reputation beyond repute

أنا : سيف الدولة

عزيزي طرزان ..اولا وحسب الوضع الحالي ..لسه بكير جدا ..وطبعا بعدشهر او شهرين تبقى تبعتلهم ايمل او تتصل بهم هاتفيا ..ثانيا بكير على القلق ..مشوار الهجرة طويل وعايزلو اعصاب باردة وبال طوييييييييييل ..ثالثا .بتمنى من حضرتك يا اما تكتب لغة عربية باحرف عربية ..او تكتب انكليزي بأحرف انكليزية ..بس الاسلوب ده بالكتابة (لغة عربية بأحرف انكليزية وارقام مرمزة) ..واللي للأسف بقا منتشر بالمنتديات .مش مستحب هنا ..اذا معندكش كيبورد عربي ..اكتب انكليزي بانكليزي ..واحنا حنفهم عليك ..متقلقش .. واهلا بيك وباسئلتك دايما

قديم 22nd June 2010, 12:37 AM sam 6 غير متواجد حالياً
    sam 6
    Silver Member

sam 6 has a reputation beyond reputesam 6 has a reputation beyond reputesam 6 has a reputation beyond reputesam 6 has a reputation beyond reputesam 6 has a reputation beyond reputesam 6 has a reputation beyond reputesam 6 has a reputation beyond reputesam 6 has a reputation beyond reputesam 6 has a reputation beyond reputesam 6 has a reputation beyond reputesam 6 has a reputation beyond repute

أنا : sam 6

دعوه لموضوعي

معلش يا جماعة سؤال

هل فى اى جديد بخصوص الاجراءات للتقدم او الاوراق المطلوبة او توزيع الدرجات

خاصة انى كنت سامع انة يمكن يحددوا قائمة وظائف .

شكرا وارجو الافادة .

قديم 22nd June 2010, 12:40 AM ساكو غير متواجد حالياً
    ساكو
    Member

ساكو is on a distinguished road

ساكو's Flag is: Iraq

:quebec:

أنا : ساكو

احيكم يااخواني على مجهودك الرائع...
    شكر لكل من العندليب مازن الاطرش والاخ حمودي واكيد صاحب التوبك الاخ سيد منير...
    على جهودكم المبذوله بالرد على كل استفسار..
    طبعا انا من متابعين هذا التوبك...واصبحت خبيره كيبكاويه من كثرة الاسئله بس برضو لايخلو الامر من كم استفسار ياريت احصل على اجابه عليهم..

1- طبعا انا مستنيه شوية وقت عشان سنين الخبره ومعهد الفرنساوي ومش عاوزه اقدم الا على نهاية السنه الحاليه ..عشان النقاط تزيد من الخبره والمستوى الفرنساوي...
    الحمد لله الفرنساوي حاليا جيد جدا وناويه ادرس وقوي نفسي كمان..
    بس الفكره في الخبره لازم استنه ...
    السؤال هو ..هل توجد اي شواهد او قاعده ثابته لكيبك تدل على انهه حتغير او تغير قوانينهه للهجره كل سنه 2 3 4 او..!!؟؟
    انا عارفه الاجابه الاوليه ان كل حاجه بايد ربنا وهذا اكيد طبعا ..بس الفكره اني عايزه اطمن ان القوانين حتفضل كده ومش حتطلع ليسته تطير مهنه ..او مجموعة مهن...
    2- بالنسبه للخبره انا اشتغلت في صيدليه لمدة سنه و4 شهور وبعدهه حصلي ظرف وقفت
    وبعديهه اشتغلت في وحده تانيه ..وانشاء الله على نهاية السنه حيبقو 2 سنه خبره ومعاهم كم شهر او 2 ..
    طيب المطلوب لاثبات اني اشتغلت في الصيدليات دول ايه؟؟
    مع العلم باني مغتربه والكفيل معملليش كرنيه ولا تامينات ولا اي حاجه..
    بس اقدر اثبت اني اشتغلت بشهادة خبره فيها توقيع وختم صاحب الصيدلية ووثقها عند الشهر العقاري هل هذا كافي ؟؟؟
    والصيدليه الثانيه نفس الحاله؟؟؟
    طيب عندي تدريب صيفي مدته 4 شهور في مستشفيات عامه ؟؟ هل ممكن يفيدني .؟؟ وهو موثق بشهادة من المستشفى وختم من الجامعه ايام الدراسه ..معلش بقه وضعي غريب شويه
    ده لاني اتخرجت 2008 وعماله اشحت شهور الخبره شحته ...

اشكركم مقدما واتمنى الجواب الشافي ...
    الف شكر للجميع...

قديم 22nd June 2010, 12:47 AM ساكو غير متواجد حالياً
    ساكو
    Member

ساكو is on a distinguished road

ساكو's Flag is: Iraq

:quebec:

أنا : ساكو

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sam 6
    معلش يا جماعة سؤال

هل فى اى جديد بخصوص الاجراءات للتقدم او الاوراق المطلوبة او توزيع الدرجات

خاصة انى كنت سامع انة يمكن يحددوا قائمة وظائف .

شكرا وارجو الافادة .

نفس تسائلي ..بس انشاء الله لا مفيش اي تغير
    الي اعرفو ان قوانين الهجره استمرت من 2006 حتى اوكتوبر 2009
    وبعديهه تغيرت ...هل ممكن ان تتغير القوانين كل 4 سنين وله دي مش قاعده؟؟؟

قديم 22nd June 2010, 07:31 AM حاتمناجى غير متواجد حالياً
    حاتمناجى
    Banned

حاتمناجى will become famous soon enoughحاتمناجى will become famous soon enough

أنا : حاتمناجى

!For Medical Professionals Only

إخوانى،
    أين أضع صورنا، وهل أدبسها فى الأبليكيشن؟
    وباقى الصور، أكتب على ظهرهم إية؟

قديم 22nd June 2010, 08:30 AM فدائى النبى غير متواجد حالياً
    فدائى النبى
    Silver Member

فدائى النبى has a reputation beyond reputeفدائى النبى has a reputation beyond reputeفدائى النبى has a reputation beyond reputeفدائى النبى has a reputation beyond reputeفدائى النبى has a reputation beyond reputeفدائى النبى has a reputation beyond reputeفدائى النبى has a reputation beyond reputeفدائى النبى has a reputation beyond reputeفدائى النبى has a reputation beyond reputeفدائى النبى has a reputation beyond reputeفدائى النبى has a reputation beyond repute

أنا : فدائى النبى

اخى حاتم
    فى الابليكيشن بتاعة المتقدم الرئيسى تدبس صورة للمتقدم الرئيسى و كل المرافقين فى المكان بتاع الصور اسفل صفحة رقم 4
    و الابليكيشن بتاعة المرافقيت بتحط صورة للمرافق بس فى نفس المكان
    و باقى الصور بتكتب عليهم من ورا الاسم و الطول و لون العينين و تحطهم فى ظرف كل فرد على حده
    بالتوفيق

قديم 22nd June 2010, 09:08 AM طرزانطرزانطرزان غير متواجد حالياً
    طرزانطرزانطرزان
    Member

طرزانطرزانطرزان is an unknown quantity at this point

أنا : طرزانطرزانطرزان

انا اسف بخصوص الكتابة بالعربى بحروف انجليزى
    بس انا اصلى بطئ جداً فى الكتابة العربى
    عشان كدة بستسهل الانجليزى
    اسف مرة تانى ومتشكر على المعلومات دى
    هاحاول اجمد اعصابى...

قديم 23rd June 2010, 05:09 PM عمدة غير متواجد حالياً
    عمدة
    Silver Member

عمدة has a brilliant futureعمدة has a brilliant futureعمدة has a brilliant futureعمدة has a brilliant futureعمدة has a brilliant futureعمدة has a brilliant futureعمدة has a brilliant futureعمدة has a brilliant futureعمدة has a brilliant futureعمدة has a brilliant futureعمدة has a brilliant future

عمدة's Flag is: Egypt

أنا : عمدة

هااااااااااااااااااااااااااااااااااى شباب ازيكم عامليين اية انا صديق جديد معاكم ناوى على موضوع الهجرة لكيبك بس محتاج مساعد

قديم 23rd June 2010, 06:38 PM عمدة غير متواجد حالياً
    عمدة
    Silver Member

عمدة has a brilliant futureعمدة has a brilliant futureعمدة has a brilliant futureعمدة has a brilliant futureعمدة has a brilliant futureعمدة has a brilliant futureعمدة has a brilliant futureعمدة has a brilliant futureعمدة has a brilliant futureعمدة has a brilliant futureعمدة has a brilliant future

عمدة's Flag is: Egypt

أنا : عمدة

انا قدمت الابليكيشن لسوريا وبعتة يوم 15/6/2010 ومش عارف الفيل نمبر امتى

قديم 23rd June 2010, 11:08 PM المتنبي غير متواجد حالياً
    المتنبي
    Golden Member

المتنبي is a splendid one to beholdالمتنبي is a splendid one to beholdالمتنبي is a splendid one to beholdالمتنبي is a splendid one to beholdالمتنبي is a splendid one to beholdالمتنبي is a splendid one to beholdالمتنبي is a splendid one to beholdالمتنبي is a splendid one to behold

أنا : المتنبي

الفايل نمبر حيجيلك خلال 30 الى 45 يوم ان شاء الله