زوجي العزيز..وافق بلييز..!! - منتديات المطاريد
بسم الله الرحمن الرحيم
وَهُوَ الَّذِي فِي السَّمَاءِ إِلَٰهٌ وَفِي الْأَرْضِ إِلَٰهٌ ۚ وَهُوَ الْحَكِيمُ الْعَلِيمُ (84) وَتَبَارَكَ الَّذِي لَهُ مُلْكُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَمَا بَيْنَهُمَا وَعِندَهُ عِلْمُ السَّاعَةِ وَإِلَيْهِ تُرْجَعُونَ (85) "الزخرف"

منتديات المطاريد | الهجرة الى كندا | الهجرة الى استراليا

DeenOnDemand

BBC NEWS

آخر 10 مشاركات

Arabic Discussion Forum with a Special Interest in Travel and Immigration

Immigration to Canada, Australia, and New Zealand

Egypt and Middle East Politics, History and Economy

Jobs in Saudi Arabia, USA, Canada, Australia, and New Zealand

العودة   منتديات المطاريد > المرأة والأسرة والطفل > شؤون المرأة

شؤون المرأة

شؤون المرأة

زوجي العزيز..وافق بلييز..!!

الهجرة إلى كندا والولايات المتحدة واستراليا

مواقع هامة وإعلانات نصية

قديم 14th August 2009, 10:19 PM بنت شعنونة غير متواجد حالياً
    Brigadier General

بنت شعنونة has a reputation beyond reputeبنت شعنونة has a reputation beyond reputeبنت شعنونة has a reputation beyond reputeبنت شعنونة has a reputation beyond reputeبنت شعنونة has a reputation beyond reputeبنت شعنونة has a reputation beyond reputeبنت شعنونة has a reputation beyond reputeبنت شعنونة has a reputation beyond reputeبنت شعنونة has a reputation beyond reputeبنت شعنونة has a reputation beyond reputeبنت شعنونة has a reputation beyond repute

افتراضي زوجي العزيز..وافق بلييز..!!

أنا : بنت شعنونة

سؤال خطر على بالي وها اقولكم ليه بعدين
    لو مراتك جت وقالتلك
    جوزي عزيزي عاوزة اروح اعمل عملية تجميل شفط او زرع بقى تكبير او تصغير
    حتى لو ها تعملها على حسابها الخاص لأنها شايفا انها ها تكون احلى كدا
    ها توافق؟
    و ايه هيا حدود موافقتك لعمليات التجميل...؟ بمعنى لو قالتلك عاوزة اكبر شفايفي زي مثلا عاوزة اعمل شفط؟؟

الموضوع الأصلي : زوجي العزيز..وافق بلييز..!!     -||-     المصدر : منتديات المطاريد     -||-     الكاتب : بنت شعنونة

Latest Threads By This Member
    Thread Forum Last Poster Replies Views Last Post
    حازم صلاح ابو اسماعيل..عيب على شيبتك! شؤون مصر الداخلية د. يحي الشاعر 409 31676 3rd April 2012 09:34 PM
    حشيش..مش نافع كدا على فكرة وانا ابتديت اتنرفز..!! إقتراحات ... مشاكل تقنية Rapt 27 3812 31st March 2012 04:25 AM
    "حظ سعيد" خدت قفا على سهوة..! صحافة ... إعلام ... سينما ومسرح بنت شعنونة 0 1452 29th March 2012 09:05 PM
    اضحك..كركر..او..الطم مع مرشحين الرئاسة!! موضوعات عامة ... موضوعات خفيفة ... منوعات rgydaa 83 13999 10th March 2012 07:21 PM
    عايزة مساعدة عااااجلة :)) موضوعات عامة ... موضوعات خفيفة ... منوعات بنت شعنونة 8 5465 2nd March 2012 01:13 PM

قديم 14th August 2009, 11:46 PM RMG غير متواجد حالياً
    RMG
    Silver Member

RMG is on a distinguished road

أنا : RMG

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة بنت شعنونة
    سؤال خطر على بالي وها اقولكم ليه بعدين
    لو مراتك جت وقالتلك
    جوزي عزيزي عاوزة اروح اعمل عملية تجميل شفط او زرع بقى تكبير او تصغير
    حتى لو ها تعملها على حسابها الخاص لأنها شايفا انها ها تكون احلى كدا
    ها توافق؟
    و ايه هيا حدود موافقتك لعمليات التجميل...؟ بمعنى لو قالتلك عاوزة اكبر شفايفي زي مثلا عاوزة اعمل شفط؟؟

شوفي حضرتك
    ان كان لتصحيح وضع استحدث بعد الزواج كان تكون قد ترهلت وتريد ازالة هذا الترهل لا بأس
    لعلاج اثر لعملية جراحية أو ماشابه ذلك جرت بعد الزواج لا بأس
    لكن انا تزوجتها نحيفة
    وأحببتها نحيفة
    تيجي تقولي عايزه اكبر مناخيري ولا شفايفي لأ طبعا
    تيجي تقولي عايزه اشد وشي لأ طبعا
    مش باحب اللي شفايفها منفوخة
    واتجوزتها على كده
    تيجي بعد الجواز تقولي انفخ؟
    لأ آسف
    كانت تقولي قبل الجواز انه شفايفها مريحة وناويه تزودها
    وبعدين كل الحالات اللي حاسمح بيها تكون على حسابي
    لأن على حسابها دي لامؤاخذه يعني مش مقبولةنوهائيا

قديم 15th August 2009, 12:00 AM No Body غير متواجد حالياً
    No Body
    Banned

No Body is on a distinguished road

أنا : No Body

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة RMG
    شوفي حضرتك
    ان كان لتصحيح وضع استحدث بعد الزواج كان تكون قد ترهلت وتريد ازالة هذا الترهل لا بأس
    لكن انا تزوجتها نحيفة
    وأحببتها نحيفة
    واتجوزتها على كده
    لأ آسف

شرحه 100%

قديم 15th August 2009, 01:25 AM mohsen غير متواجد حالياً
    mohsen
    Silver Member

mohsen has a brilliant futuremohsen has a brilliant futuremohsen has a brilliant futuremohsen has a brilliant futuremohsen has a brilliant futuremohsen has a brilliant futuremohsen has a brilliant futuremohsen has a brilliant futuremohsen has a brilliant futuremohsen has a brilliant futuremohsen has a brilliant future

mohsen's Flag is: Canada

أنا : mohsen

أقول لها:

لو دى حاجة حتبسطك إعمليها
    و لو إنى شايف إنها جميلة زى ما هى كده
    و خسارة إنك حتغيريها لأنها أكتر حاجة بحبها فيكى

قديم 15th August 2009, 05:29 AM ana_3enady غير متواجد حالياً
    ana_3enady
    Field Marshal

ana_3enady has a reputation beyond reputeana_3enady has a reputation beyond reputeana_3enady has a reputation beyond reputeana_3enady has a reputation beyond reputeana_3enady has a reputation beyond reputeana_3enady has a reputation beyond reputeana_3enady has a reputation beyond reputeana_3enady has a reputation beyond reputeana_3enady has a reputation beyond reputeana_3enady has a reputation beyond reputeana_3enady has a reputation beyond repute

ana_3enady's Flag is: Cape Verde

أنا : ana_3enady

!For Medical Professionals Only
    دعوه لموضوعي

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة RMG
    شوفي حضرتك
    لكن انا تزوجتها نحيفة
    وأحببتها نحيفة
    واتجوزتها على كده
    لأ آسف

غلطتك يا دكتور .. انك ما اتأكدتش من بلف الشفة
    اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة maksoof
    أقول لها:

لو دى حاجة حتبسطك إعمليها
    و لو إنى شايف إنها جميلة زى ما هى كده
    و خسارة إنك حتغيريها لأنها أكتر حاجة بحبها فيكى

يا راااااااجل ..

شانا
    بالنسبة لي الحمد لله انا لسة على البر .. وكويس انك فتحتي عيني علشان أبقى أكتبها شروط في عقد الجواز .. (لا للنفخ .. لا للسيليكون .. لا للشفط .. لا للشد)

ده حتى شرعا حرام

قديم 15th August 2009, 07:07 AM Farida غير متواجد حالياً
    Farida
    Brigadier General

Farida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond repute

أنا : Farida

يامواضيعك يا شانا ...........هى الست دى حاتعمل العمليه دى لمين لامؤاخذه ماهو علشان خاطر سعادته ...........لو وافق كان بها يقعدوا و يتناقشوا و لو ماوافقش يبقى بركة يا جامع ...بس انا وحهة نظرى فى الموضوع ايه الحاجه فى الدنيا اللى تستاهل واحده تعرض نفسها لمخاطر عمليات و جراحات وبلاوى زرقا علشان ايه ..................و بعدين الجمال جمال الروح و اللى عايز يشوف ان احيانا العمليات دى بتبوظ و بيبقى الشكل ويحش قوى يشوف الهام شاهين لما شفايفها باظت ولا نبيله عبيد لما ودانها نزلت فى حجرها بعد الشد و الجذب ولا الراحله سعاد نصر اللى المستفيد الوحيد من عمليه الشفط بتاعتها هم الورثه ............انا رأيي لو قالها اعلمى عملية تجميل تقوله روح اعمل انت عمليه شد كرش او زرع شعر بلاوجع قلب

قديم 15th August 2009, 07:22 AM نانا غير متواجد حالياً
    نانا
    Platinum Member

نانا has a reputation beyond reputeنانا has a reputation beyond reputeنانا has a reputation beyond reputeنانا has a reputation beyond reputeنانا has a reputation beyond reputeنانا has a reputation beyond reputeنانا has a reputation beyond reputeنانا has a reputation beyond reputeنانا has a reputation beyond reputeنانا has a reputation beyond reputeنانا has a reputation beyond repute

نانا's Flag is: Egypt

أنا : نانا

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Farida
    يامواضيعك يا شانا ...........هى الست دى حاتعمل العمليه دى لمين لامؤاخذه ماهو علشان خاطر سعادته ...........لو وافق كان بها يقعدوا و يتناقشوا و لو ماوافقش يبقى بركة يا جامع ...بس انا وحهة نظرى فى الموضوع ايه الحاجه فى الدنيا اللى تستاهل واحده تعرض نفسها لمخاطر عمليات و جراحات وبلاوى زرقا علشان ايه ..................و بعدين الجمال جمال الروح و اللى عايز يشوف ان احيانا العمليات دى بتبوظ و بيبقى الشكل ويحش قوى يشوف الهام شاهين لما شفايفها باظت ولا نبيله عبيد لما ودانها نزلت فى حجرها بعد الشد و الجذب ولا الراحله سعاد نصر اللى المستفيد الوحيد من عمليه الشفط بتاعتها هم الورثه ............انا رأيي لو قالها اعلمى عملية تجميل تقوله روح اعمل انت عمليه شد كرش او زرع شعر بلاوجع قلب

أنا مش عارفة ايه حكاية عمليات التجميل و رأيي لاداعي ليها من الأساس ( إلا إذا كان لتجميل بعد عمليات او حرق او جرح قديم وما شابه ذلك )

لكن الواحدة تروح تشفط ولا نتفخ لأ بجد يبقى حرام
    لو عايزة تشفط تروح تعمل رياضة وتنظم في اكلها اهو تبقى فادت نفسها بالرياضة وحافظت على رشاقتها واناقتها

وبعدين صحيح اللي يوافق ان مراته تعمل عملية تجميل يبقى هي مش مالية عينيه اصلا

واللي تطلب كدة مش عارفة بتفكر ازاي

وبعدين صحيح الجمال جمال الروح
    والواحدة لما تغير في شكلها بتبقى واحدة غير الواحدة ازاي بتقدر تستوعب نفسها بعد كدة

المفروض الإنسان يبقى عنده قناعة ويقول انا شكلي كدة وحابب شكلي كدة واللي عايزني كدة وحاببني كدة اهلا بيه والي مش عاجبه يبقى يروح للي يعجبه
    لان بالنسبالي الشكل دا من احد سمات البني آدم وكل انسان وليه سماته وصفاته اللي بتميزه كتير عن غيره وكذلك شكله
    مهما كان قبيح مثلا فبردو اكيد فيه اللي بيميزه وفيه الي بيحبه بجد

وبعدين الرجل اللي بيحب مراته بجد ويكون حب الروح مش هينظر للمظاهر وللشكل

وكذلك الست اللي بتحب زوجها نفس المسألة حتى لو كان بكرش ( بس يا ريت يحاول يشفطه )

قديم 15th August 2009, 07:28 AM ana_3enady غير متواجد حالياً
    ana_3enady
    Field Marshal

ana_3enady has a reputation beyond reputeana_3enady has a reputation beyond reputeana_3enady has a reputation beyond reputeana_3enady has a reputation beyond reputeana_3enady has a reputation beyond reputeana_3enady has a reputation beyond reputeana_3enady has a reputation beyond reputeana_3enady has a reputation beyond reputeana_3enady has a reputation beyond reputeana_3enady has a reputation beyond reputeana_3enady has a reputation beyond repute

ana_3enady's Flag is: Cape Verde

أنا : ana_3enady

دعوه لموضوعي

انا مش فاهم ايه موضوع الكروش معاكم

ده الكرش عزوة .. ودليل على العز وأكل الوز .. وانا ضد العولمة .. قصدي انا ضد عمليات التجميل .. إلا في ظروف معينة وقد ذكرها الأخوة والأخوات

قديم 15th August 2009, 07:39 AM Sonesta غير متواجد حالياً
    Sonesta
    Field Marshal

Sonesta has a reputation beyond reputeSonesta has a reputation beyond reputeSonesta has a reputation beyond reputeSonesta has a reputation beyond reputeSonesta has a reputation beyond reputeSonesta has a reputation beyond reputeSonesta has a reputation beyond reputeSonesta has a reputation beyond reputeSonesta has a reputation beyond reputeSonesta has a reputation beyond reputeSonesta has a reputation beyond repute

أنا : Sonesta

دعوه لموضوعي

مأعتقدش يا شانا فيه راجل يوافق إن مراته تعمل عملية تجميل

وإن وافق ،،،،،فالأحسن يشطب نفسه من سجل الذكور

وجهات نظر يا جماعة

وبالأخص اللى هاجمونى فى رأيى إن الراجل يكون سى السيد

شانا

أحييك على مواضيعك الحياتية

قديم 15th August 2009, 08:01 AM نانا غير متواجد حالياً
    نانا
    Platinum Member

نانا has a reputation beyond reputeنانا has a reputation beyond reputeنانا has a reputation beyond reputeنانا has a reputation beyond reputeنانا has a reputation beyond reputeنانا has a reputation beyond reputeنانا has a reputation beyond reputeنانا has a reputation beyond reputeنانا has a reputation beyond reputeنانا has a reputation beyond reputeنانا has a reputation beyond repute

نانا's Flag is: Egypt

أنا : نانا

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ana_3enady
    انا مش فاهم ايه موضوع الكروش معاكم

ده الكرش عزوة .. ودليل على العز وأكل الوز ..

برغم إن موضوع الكروش عزوة ( هي معناها ايه أصلا ؟ ) ودليل على العز واكل الوز انا مش متوافقة معاه نهائي

بس حقيقي اللي انا قولته دا كان على سبيل المزاح مش اكتر ولو اني شايفة ان الزوج ممكن يتحكم في موضوع الكرش دا

بس فعلا مش هنتكلم دلوقتي على المظاهر ولا الكلام دا المظاهر للأسف دلوقتي غرارة وممكن انسان يبقى وسيم وجميل وصفاته متعاكسة تماما مع شكله يبقى ايه بقى الفايدة

اهم أشياء في شريكة الحياة (الزوجة) يبقى التدين والحنان وحب الزوج والحكمة والصبر وطاعة الزوج) دون النظر لشكلها ( وطبعا الشكل ليه دوره لكن انا بتكلم عن الزيجة اللي مبنية على الحب والإخلاص بغض النظر هي جميلة او لا )

واهم أشياء في شريك الحياة ( الزوج) يبقى اهم حاجة طبعا التدين والأخلاق الحميدة وانه يراعي فيها ربنا وطبعا الحب والحنان والرجولة
    بل والحنان لوحده كافي ان الزوجة تعتبره اجمل شخص في الدنيا ( حتى لو كان عنده كرش )

دي وجهة نظري المتواضعة واكيد لكل شخص رأي