حوادث على طريق اسكندرية والساحل....مقصودة - منتديات المطاريد
بسم الله الرحمن الرحيم
وَهُوَ الَّذِي فِي السَّمَاءِ إِلَٰهٌ وَفِي الْأَرْضِ إِلَٰهٌ ۚ وَهُوَ الْحَكِيمُ الْعَلِيمُ (84) وَتَبَارَكَ الَّذِي لَهُ مُلْكُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَمَا بَيْنَهُمَا وَعِندَهُ عِلْمُ السَّاعَةِ وَإِلَيْهِ تُرْجَعُونَ (85) "الزخرف"

منتديات المطاريد | الهجرة الى كندا | الهجرة الى استراليا

DeenOnDemand

BBC NEWS

آخر 10 مشاركات

Arabic Discussion Forum with a Special Interest in Travel and Immigration

Immigration to Canada, Australia, and New Zealand

Egypt and Middle East Politics, History and Economy

Jobs in Saudi Arabia, USA, Canada, Australia, and New Zealand

العودة   منتديات المطاريد > سياسة واقتصاد > المفسدون فى الأرض

المفسدون فى الأرض

حوادث على طريق اسكندرية والساحل....مقصودة

الهجرة إلى كندا والولايات المتحدة واستراليا

مواقع هامة وإعلانات نصية

قديم 12th September 2009, 03:35 PM toota غير متواجد حالياً
    Platinum Member

toota is on a distinguished road

افتراضي حوادث على طريق اسكندرية والساحل....مقصودة

أنا : toota

سمعتوا عن الحوادث الي بتحصل على طريق الرجوع من اسكندرية والساحل...؟؟

انا كنت في الساحل في رمضان ووانا راجعه الفجرية لقيت كذا حادثة حصلوا قبل بثواني...وفلاحين امم ملمومة على العربيات دي....واستغربت اولا من عدد الحوادث المريب......والي استغربته اكتر ن الوقت الساعه 6 الفجر والوقت رمضان والناس دي صاحية بدري ازاي....

اتصلت بيا فيري لو فاكرينها....وقالت ان ابنها الوحيد كريم اتعرض لحادثة خلت عربيته تقلب وتتبهدل بس الحمدلله ربنا نجاه على خير وقام بالسلامه مع شويه رضوض...ربنا يحفظ اولادنا جميعا....

وان قريبهم اتعرض لنفس الحادثة بس اتوفى......للاسف...

المهم انها قالتلي ان الموضوع منتشر جدا وان الحرامية بيحطوا احجار كبيره في نص الطريق..ويبقى فيه نص نقل او عربية بتزنق على السائق لحد ما يدخل في الحجارة دي ويتعرض لحادثة....لو مات يبقى حيتقلب ويتسرق منه الي معاه...ولو قام بالسلامة حيلاقي الونش حيقاوله وياخد منه مبلغ وقدره ويوصله لحد بيته....
    بالذمة ده اسمه ايه ده؟.

هل هو الفقر...ولا الحاجة...ولا الطمع...ولا انعدام الضمير...ولا كل دول؟؟؟

الموضوع الأصلي : حوادث على طريق اسكندرية والساحل....مقصودة     -||-     المصدر : منتديات المطاريد     -||-     الكاتب : toota

Latest Threads By This Member
    Thread Forum Last Poster Replies Views Last Post
    زيارة لقرية فقيرة يوم السبت القادم تكافل إجتماعى toota 14 3241 13th October 2010 10:50 PM
    موضه خلع الحجاب مواضيع شخصية Admin 73 11833 13th October 2010 08:30 PM
    صبايا...والأفورة الاعلامية صحافة ... إعلام ... سينما ومسرح sincere 22 3380 5th May 2010 10:53 PM
    فتوش..كفتة مشوية..وبانية شؤون المطبخ بندق 12 4390 1st May 2010 10:40 PM
    اختبار ..هل انت صديقي ! موضوعات عامة ... موضوعات خفيفة ... منوعات هدي 8 2669 1st May 2010 02:23 AM

قديم 12th September 2009, 03:44 PM ابتسامــة غير متواجد حالياً
    ابتسامــة
    Platinum Member

ابتسامــة has a reputation beyond reputeابتسامــة has a reputation beyond reputeابتسامــة has a reputation beyond reputeابتسامــة has a reputation beyond reputeابتسامــة has a reputation beyond reputeابتسامــة has a reputation beyond reputeابتسامــة has a reputation beyond reputeابتسامــة has a reputation beyond reputeابتسامــة has a reputation beyond reputeابتسامــة has a reputation beyond reputeابتسامــة has a reputation beyond repute

أنا : ابتسامــة

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة toota

هل هو الفقر...ولا الحاجة...ولا الطمع...ولا انعدام الضمير...ولا كل دول؟؟؟

أولا ... حمدلله على سلامتك
    و حمدلله على سلامة ابن العزيزة فيري
    وخالص عزاءي لوفاة قريبها ...

هما كل دول مجتمعين ونضيف إليهم غياب القانون
    وقانون الغابة اللي عايشين بيه في مصر حاليا
    اللي الكبير فيه بياكل الصغير ...

أنا كنت في الساحل الشمالي بس رجعت قبل رمضان
    ودايما مش بنسافر بالليل أو عند الفجر بنحب نسافر
    في النور يعني من 10 الصبح كده

قديم 12th September 2009, 03:49 PM toota غير متواجد حالياً
    toota
    Platinum Member

toota is on a distinguished road

أنا : toota

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابتسامــة

أولا ... حمدلله على سلامتك
    و حمدلله على سلامة ابن العزيزة فيري
    وخالص عزاءي لوفاة قريبها ...

هما كل دول مجتمعين ونضيف إليهم غياب القانون
    وقانون الغابة اللي عايشين بيه في مصر حاليا
    اللي الكبير فيه بياكل الصغير ...

أنا كنت في الساحل الشمالي بس رجعت قبل رمضان
    ودايما مش بنسافر بالليل أو عند الفجر بنحب نسافر
    في النور يعني من 10 الصبح كده

الله يسلمك يا ابتسامة

انا رجعت بعد صلاة الفجر....وحسيت انه فعلا كان قرار خاطىء ...بس الفكرة ان الناس دي بتعمل ده في التوقيت ده لاسباب كتيرة...منها قلة الزحمة وكمان ناس كتير بتاخد الويك اند في الساحل وبترجع عشان دواماتها الصبح..وبيبقوا مستعجلين....يعني كله محسوب ومدروس....

قديم 12th September 2009, 06:05 PM زعلان غير متواجد حالياً
    زعلان
    Golden Member

زعلان has a reputation beyond reputeزعلان has a reputation beyond reputeزعلان has a reputation beyond reputeزعلان has a reputation beyond reputeزعلان has a reputation beyond reputeزعلان has a reputation beyond reputeزعلان has a reputation beyond reputeزعلان has a reputation beyond reputeزعلان has a reputation beyond reputeزعلان has a reputation beyond reputeزعلان has a reputation beyond repute

أنا : زعلان

دي هيئة السكك الحديد عايزه الناس تستخدم القطارات بدل الطرق

قديم 12th September 2009, 06:32 PM ana_3enady غير متواجد حالياً
    ana_3enady
    Field Marshal

ana_3enady has a reputation beyond reputeana_3enady has a reputation beyond reputeana_3enady has a reputation beyond reputeana_3enady has a reputation beyond reputeana_3enady has a reputation beyond reputeana_3enady has a reputation beyond reputeana_3enady has a reputation beyond reputeana_3enady has a reputation beyond reputeana_3enady has a reputation beyond reputeana_3enady has a reputation beyond reputeana_3enady has a reputation beyond repute

ana_3enady's Flag is: Cape Verde

أنا : ana_3enady

!For Medical Professionals Only
    دعوه لموضوعي

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة زعلان
    دي هيئة السكك الحديد عايزه الناس تستخدم القطارات بدل الطرق

أسكت

القطارات ألعن وأضل سبيل

واحد صاحب أخويا .. الولد كان لسة متخرج من البحرية .. مات في حادثة قطار وهو مروح من اسكندرية لبلدهم .. بس التفاصيل ايه الله أعلم

الله يرحم الجميع

قديم 12th September 2009, 06:47 PM haya غير متواجد حالياً
    haya
    Golden Member

haya will become famous soon enoughhaya will become famous soon enough

haya's Flag is: Kuwait

أنا : haya

حمدالله علي سلامتك يا توتا والحمد لله انكم عديتم علي خير
    الصيف اللي فات روحت زورت صديقه ليا في مستشفي
    كانت راجعه مع جوزها من الساحل الشمالي برضه قرب الفجر ومرة واحده زجاج العربية اللي جنبها اتكسر وراسها وقعت علي كتفها
    جوزها افتكر ان زجاج العربيه جاله سرطان وهيا اتخضت ...ما وقفش العربيه لكنه كمل بسرعه لاقرب مستشفي
    وهناك اكتشف ان زوجته مغمي عليها ورأسها فيها جرح كبير جدا وشبه ارتجاج في المخ نتيجه اصطدام حجر كبير بالزجاج الجانبي لها وبعدين صدمها في رأسها ..
    يعني حادثه مقصوده ومدبرة وكان ممكن اوي تتسبب في موت اي انسان
    المكان تقريبا في الكيلو 20 او 19
    نقول ايه في الغابه اللي بقينا عايشين فيها
    لا ضمير ولا دين ولا انسانيه تقول كده

قديم 12th September 2009, 06:51 PM Farida غير متواجد حالياً
    Farida
    Brigadier General

Farida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond repute

أنا : Farida

انتوا بتتكلموا جد ...دى مصيبه .............بقينا بناكل فى بعض عينى عينك ..........

قديم 12th September 2009, 06:57 PM النجم الثاقب غير متواجد حالياً
    النجم الثاقب
    Golden Member

النجم الثاقب has a reputation beyond reputeالنجم الثاقب has a reputation beyond reputeالنجم الثاقب has a reputation beyond reputeالنجم الثاقب has a reputation beyond reputeالنجم الثاقب has a reputation beyond reputeالنجم الثاقب has a reputation beyond reputeالنجم الثاقب has a reputation beyond reputeالنجم الثاقب has a reputation beyond reputeالنجم الثاقب has a reputation beyond reputeالنجم الثاقب has a reputation beyond reputeالنجم الثاقب has a reputation beyond repute

أنا : النجم الثاقب

إنا لله و إنا إليه راجعون

قديم 12th September 2009, 07:25 PM أمة العزيز غير متواجد حالياً
    أمة العزيز
    Senior Member

أمة العزيز is on a distinguished road

أنا : أمة العزيز

ومش بس كده بتقف على التقليب
    فيه تجارة سيارات دلوقتي بقت قايمة على الحوادث ..

ياخدوا السيارة بعد ما عملت حادثة بسعر التراب .. ويبيعها بكلام فارغ لاي واحد ..
    يادوب يصرف عليها كم الف ويرجعها زي الفل وتترخص من جديد ولا حد عرف عنها اي حاجة ..

ربنا يرحمنا

قديم 12th September 2009, 07:46 PM نانا غير متواجد حالياً
    نانا
    Platinum Member

نانا has a reputation beyond reputeنانا has a reputation beyond reputeنانا has a reputation beyond reputeنانا has a reputation beyond reputeنانا has a reputation beyond reputeنانا has a reputation beyond reputeنانا has a reputation beyond reputeنانا has a reputation beyond reputeنانا has a reputation beyond reputeنانا has a reputation beyond reputeنانا has a reputation beyond repute

نانا's Flag is: Egypt

أنا : نانا

حمد الله على سلامة حضرتك يا توتا
    والحمد لله انك والأسرة بخير

بجد الدنيا بقيت صعبة اوي اوي
    والحوادث في الطريق السريع دي اكثر مما يمكن

وطريق اسكندرية الصحراوي ما افتكرش ولا مرة مشيت فيه وما لقيتش مالا يقل عن خمس عربيات مقلوبة على طول امتداده والله اعلم بالأسباب

كذلك الحوادث اللي على المحور بردو غير أسباب البلطجة دي يعني مستبعدة في طريق متعمر زي دا
    بردو ايه الأسباب

مليوووون سبب

ربنا يحمينا ويخلصنا من الزمن الصعب دا ويحيمنا منه