أستاذ / أستاذة ..ع الأقل - الصفحة 3 - منتديات المطاريد
بسم الله الرحمن الرحيم
وَهُوَ الَّذِي فِي السَّمَاءِ إِلَٰهٌ وَفِي الْأَرْضِ إِلَٰهٌ ۚ وَهُوَ الْحَكِيمُ الْعَلِيمُ (84) وَتَبَارَكَ الَّذِي لَهُ مُلْكُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَمَا بَيْنَهُمَا وَعِندَهُ عِلْمُ السَّاعَةِ وَإِلَيْهِ تُرْجَعُونَ (85) "الزخرف"

منتديات المطاريد | الهجرة الى كندا | الهجرة الى استراليا

DeenOnDemand

BBC NEWS

آخر 10 مشاركات

Arabic Discussion Forum with a Special Interest in Travel and Immigration

Immigration to Canada, Australia, and New Zealand

Egypt and Middle East Politics, History and Economy

Jobs in Saudi Arabia, USA, Canada, Australia, and New Zealand

العودة   منتديات المطاريد > المنتدى العام > موضوعات عامة ... موضوعات خفيفة ... منوعات

موضوعات عامة ... موضوعات خفيفة ... منوعات

أستاذ / أستاذة ..ع الأقل

الهجرة إلى كندا والولايات المتحدة واستراليا

مواقع هامة وإعلانات نصية

قديم 2nd April 2011, 06:32 PM O.S.A.M.A غير متواجد حالياً
    O.S.A.M.A
    Golden Member

O.S.A.M.A has a reputation beyond reputeO.S.A.M.A has a reputation beyond reputeO.S.A.M.A has a reputation beyond reputeO.S.A.M.A has a reputation beyond reputeO.S.A.M.A has a reputation beyond reputeO.S.A.M.A has a reputation beyond reputeO.S.A.M.A has a reputation beyond reputeO.S.A.M.A has a reputation beyond reputeO.S.A.M.A has a reputation beyond reputeO.S.A.M.A has a reputation beyond reputeO.S.A.M.A has a reputation beyond repute

O.S.A.M.A's Flag is: Qatar

أنا : O.S.A.M.A

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مدى
    يا جماعة انا مش قصدي أسيتاذ مع اسمنا الحركي ..
    مثلا حضرتك يا ابو يوسف ينفع ااقلك أسامة ولا (هو دلع اسامة ايه ) ..!!
    ينفع ..!!..عادي يعني..

وبعدين الأنسة ام ياسر المختفية تحت اسم ناش ..
    هو ام ياسر ده مش لقب..!!
    يعني هل لو حد من الأعضاء ناداكي بأسمك الحقيقي ودلعك هتستسيغيها..!!

/
    هو انا جاية من المريخ ولا ايه..!!
    معرفتش اوضح كلامي ..:-(

هو الحقيقة حصل فعلاً قبل كده وناس فى المنتدى كانت بتتكلم معايا بحرية ومراتى شافت الكلام اللى مكتوب
    بس تفهمت الموقف يعنى ...
    لأن ده فى أحيان كتيرة ممكن يحصل فى الريال لايف وكل واحد وحسب فهمه للموقف وللكلام

الموضوع الأصلي : أستاذ / أستاذة ..ع الأقل     -||-     المصدر : منتديات المطاريد     -||-     الكاتب : O.S.A.M.A

قديم 2nd April 2011, 06:33 PM nash غير متواجد حالياً
    nash
    Field Marshal

nash has a reputation beyond reputenash has a reputation beyond reputenash has a reputation beyond reputenash has a reputation beyond reputenash has a reputation beyond reputenash has a reputation beyond reputenash has a reputation beyond reputenash has a reputation beyond reputenash has a reputation beyond reputenash has a reputation beyond reputenash has a reputation beyond repute

أنا : nash

اقتباس

(

بعد الجمله دي انا موافقاكي علي كل حاجه

قديم 10th April 2011, 02:28 AM دموع الورد غير متواجد حالياً
    دموع الورد
    Golden Member

دموع الورد has a reputation beyond reputeدموع الورد has a reputation beyond reputeدموع الورد has a reputation beyond reputeدموع الورد has a reputation beyond reputeدموع الورد has a reputation beyond reputeدموع الورد has a reputation beyond reputeدموع الورد has a reputation beyond reputeدموع الورد has a reputation beyond reputeدموع الورد has a reputation beyond reputeدموع الورد has a reputation beyond reputeدموع الورد has a reputation beyond repute

دموع الورد's Flag is: Egypt

أنا : دموع الورد

اقتباس
    يا جماعة انا مش قصدي أسيتاذ مع اسمنا الحركي ..
    مثلا حضرتك يا ابو يوسف ينفع ااقلك أسامة ولا (هو دلع اسامة ايه ) ..!!
    ينفع ..!!..عادي يعني..

هو ام ياسر ده مش لقب..!!
    يعني هل لو حد من الأعضاء ناداكي بأسمك الحقيقي ودلعك هتستسيغيها..!!

/
    هو انا جاية من المريخ ولا ايه..!!
    معرفتش اوضح كلامي ..:-(

ولا من المريخ ولا حاجة يا مدى بالعكس ده الطبيعى والمفروض بس بيختلف حسب ادارة كل منتدى وقوانينه ...
    معلش هخرج عن الموضوع شوية بس كله للمصلحة العامة
    شوفى يا مدى انا كنت مشتركة فى منتدى اسلامى كبير ومشهور وده المنتدى الوحيد اللى اشتركت فيه على النت وكنت فعالة فيه فترة كبيرة لحد ماحصلت مشادات مع الادارة لانها تنتهج سياسة الفكر الواحد وتيار واحد فقط دون سواه وكان ومن قوانينه عدم السماح بمناداة اى عضو الا ويسبقه لقب الاخ الفاضل او الاخ الكريم فقط غير كده لا زى ما اسلامنا قالت ...

لما جيت هنا منتدى المطاريد كنت متابعاه كزائرة قبل تسجيلى بفترة طويلة لكنها كانت متابعة متقطعة وليست دائمة اكثر ماشدنى اليه هو حرية الراى والتعبير التى كنت افتقدها فى المنتدى الاسلامى ده وعلشان كده سجلت بس لقيت المعادلة ايضا ليست مكتملة هنا للاسف !!

يعنى هناك حدود لاقصى درجة والتزام واحترام وتحت كلمة احترام مليون خط لكن ينقصه حرية الراى والتعبير ...
    هنا حرية راى وتعبير ولكن .....
    بصراحة الى الان لم اجد المعادلة كاملة ومتوازنة حتى على النت !! سبحان الله !!

نيجى للنقطة اللى بتتكلمى فيها

انا كنت اول ماسجلت هنا واخدة على لقب الاخ للرجال او استاذ لما احس من مشاركات الاعضاء ان العضو ده سنه كبير مثلا لكن مع الوقت لاقيت زى مابتقولى المناداة بالاسماء بين الاعضاء وبعضهم من الجنسين واحيانا تكون بالدلع ايضا للاسف وفسرتها انها مودة وقرب باحترام بين الاعضاء لعشرتهم القديمة مع بعضهم بالمنتدى وايضا لان هذا منتدى عام وليس بمنتدى اسلامى فى الاصل من حيث المضمون وليس الهوية مع استغرابى الشديد جداااااااااااااا فى احيان كتير والى الان بندهش من اوضاع كثيرة ايضا ...

وهذا ماجعلنى فى اغلب الاحيان ان لم يكن كلها بتجنب مناداة اى حد (اقصد الاخوة الرجال ) مالم يكن اسمه الحركى يتضمن لقب ينادى به مثل دكتور او باشمهندس او استاذ .....الخ ...

اتمنى ان ناخذ هذا الامر بجدية اكثر لان ورة المسلمين والتعامل بينهم من الجنسين على الانترنت شئ مهم جدااا ومؤثر جدااااا فى اعطاء الانطباع عنا للاخرين سواء الغير ملتزمين او اصحاب الديانات الاخرى وقبل كل ذلك مراعاة اننا امام الله سبحانه وتعالى ...

خالص تحياتى وتقديرى لموضوعك القيم يامدى وجزاكى الله كل خير

التعديل الأخير تم بواسطة دموع الورد ; 10th April 2011 الساعة 02:37 AM

قديم 10th April 2011, 02:46 AM مدى غير متواجد حالياً
    مدى
    Brigadier General

مدى has a reputation beyond reputeمدى has a reputation beyond reputeمدى has a reputation beyond reputeمدى has a reputation beyond reputeمدى has a reputation beyond reputeمدى has a reputation beyond reputeمدى has a reputation beyond reputeمدى has a reputation beyond reputeمدى has a reputation beyond reputeمدى has a reputation beyond reputeمدى has a reputation beyond repute

أنا : مدى

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة دموع الورد
    ولا من المريخ ولا حاجة يا مدى بالعكس ده الطبيعى والمفروض بس بيختلف حسب ادارة كل منتدى وقوانينه ...
    معلش هخرج عن الموضوع شوية بس كله للمصلحة العامة
    شوفى يا مدى انا كنت مشتركة فى منتدى اسلامى كبير ومشهور وده المنتدى الوحيد اللى اشتركت فيه على النت وكنت فعالة فيه فترة كبيرة لحد ماحصلت مشادات مع الادارة لانها تنتهج سياسة الفكر الواحد وتيار واحد فقط دون سواه وكان ومن قوانينه عدم السماح بمناداة اى عضو الا ويسبقه لقب الاخ الفاضل او الاخ الكريم فقط غير كده لا زى ما اسلامنا قالت ...

لما جيت هنا منتدى المطاريد كنت متابعاه كزائرة قبل تسجيلى بفترة طويلة لكنها كانت متابعة متقطعة وليست دائمة اكثر ماشدنى اليه هو حرية الراى والتعبير التى كنت افتقدها فى المنتدى الاسلامى ده وعلشان كده سجلت بس لقيت المعادلة ايضا ليست مكتملة هنا للاسف !!

يعنى هناك حدود لاقصى درجة والتزام واحترام وتحت كلمة احترام مليون خط لكن ينقصه حرية الراى والتعبير ...
    هنا حرية راى وتعبير ولكن .....
    بصراحة الى الان لم اجد المعادلة كاملة ومتوازنة حتى على النت !! سبحان الله !!

نيجى للنقطة اللى بتتكلمى فيها

انا كنت اول ماسجلت هنا واخدة على لقب الاخ للرجال او استاذ لما احس من مشاركات الاعضاء ان العضو ده سنه كبير مثلا لكن مع الوقت لاقيت زى مابتقولى المناداة بالاسماء بين الاعضاء وبعضهم من الجنسين واحيانا تكون بالدلع ايضا للاسف وفسرتها انها مودة وقرب باحترام بين الاعضاء لعشرتهم القديمة مع بعضهم بالمنتدى وايضا لان هذا منتدى عام وليس بمنتدى اسلامى فى الاصل من حيث المضمون وليس الهوية مع استغرابى الشديد جداااااااااااااا فى احيان كتير والى الان بندهش من اوضاع كثيرة ايضا ...

وهذا ماجعلنى فى اغلب الاحيان ان لم يكن كلها بتجنب مناداة اى حد (اقصد الاخوة الرجال ) مالم يكن اسمه الحركى يتضمن لقب ينادى به مثل دكتور او باشمهندس او استاذ .....الخ ...

اتمنى ان ناخذ هذا الامر بجدية اكثر لان ورة المسلمين والتعامل بينهم من الجنسين على الانترنت شئ مهم جدااا ومؤثر جدااااا فى اعطاء الانطباع عنا للاخرين سواء الغير ملتزمين او اصحاب الديانات الاخرى وقبل كل ذلك مراعاة اننا امام الله سبحانه وتعالى ...

خالص تحياتى وتقديرى لموضوعك القيم يامدى وجزاكى الله كل خير

الله يسعدك فسرتي اللي كنت عاوزة أأقوله بس مش عرفت ..

قديم 2nd April 2011, 06:34 PM bond غير متواجد حالياً
    bond
    Golden Member

bond has a reputation beyond reputebond has a reputation beyond reputebond has a reputation beyond reputebond has a reputation beyond reputebond has a reputation beyond reputebond has a reputation beyond reputebond has a reputation beyond reputebond has a reputation beyond reputebond has a reputation beyond reputebond has a reputation beyond reputebond has a reputation beyond repute

bond's Flag is: Egypt

أنا : bond

!For Medical Professionals Only

اختى مدى انا بتكلم فى حدود الاسم الحركى وهو يكفى واعتقد انه مش محتاج لاضافة لقب وانا احيانا بكون على المنتدى واحد اولادى يقرا حاجه انا كاتبها ويقولى حد بيعلق على بوند هما عارفين ان بوند ده حد تانى شخصيه اعتباريه مختلفه وانا مش بحاول اتعامل بشخصى او صفتى ولكن فى الواقع الموضوع يختلف فكل منا له اسم وصفه ولقب وانا هنا بوند ولكن فى الواقع شخص اخر
    تحياتى واحترامى لراى حضرتك ولكن خلينا هنا نهرب من جمود الواقع والحياه الرتيبه اللى احنا فيها

قديم 2nd April 2011, 06:41 PM مدى غير متواجد حالياً
    مدى
    Brigadier General

مدى has a reputation beyond reputeمدى has a reputation beyond reputeمدى has a reputation beyond reputeمدى has a reputation beyond reputeمدى has a reputation beyond reputeمدى has a reputation beyond reputeمدى has a reputation beyond reputeمدى has a reputation beyond reputeمدى has a reputation beyond reputeمدى has a reputation beyond reputeمدى has a reputation beyond repute

أنا : مدى

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة bond
    اختى مدى انا بتكلم فى حدود الاسم الحركى وهو يكفى واعتقد انه مش محتاج لاضافة لقب وانا احيانا بكون على المنتدى واحد اولادى يقرا حاجه انا كاتبها ويقولى حد بيعلق على بوند هما عارفين ان بوند ده حد تانى شخصيه اعتباريه مختلفه وانا مش بحاول اتعامل بشخصى او صفتى ولكن فى الواقع الموضوع يختلف فكل منا له اسم وصفه ولقب وانا هنا بوند ولكن فى الواقع شخص اخر
    تحياتى واحترامى لراى حضرتك ولكن خلينا هنا نهرب من جمود الواقع والحياه الرتيبه اللى احنا فيها

أقسم بالله لا أقصدك ولا بصيت في أي مدخلات لحضرتك قبل ما أكتب..
    وفاهمة تماما اننا نتعامل بأسماء حركية بدون قيود..
    انا وضحت سابقا اني ااقصد أسمائنا الحقيقية ..

اسفة لو كلامي ضايقك او وصلته غلط..
    أصلي أدبي (زي انسة ام ياسر )

قديم 2nd April 2011, 06:35 PM nash غير متواجد حالياً
    nash
    Field Marshal

nash has a reputation beyond reputenash has a reputation beyond reputenash has a reputation beyond reputenash has a reputation beyond reputenash has a reputation beyond reputenash has a reputation beyond reputenash has a reputation beyond reputenash has a reputation beyond reputenash has a reputation beyond reputenash has a reputation beyond reputenash has a reputation beyond repute

تؤ

أسمي الحقيقي مش مسموح لأي مخلوق أتخلق أنه يدلعه الحقيقه ... بتاع أيه يعني؟

طبعا مش هاوافق وهاضايق وجدا كمان وهاحسس اللي قدامي بكده بطريقه ما .... مش أي حد يقرب من منطقه حواليها الف خط أحمر

قديم 2nd April 2011, 06:40 PM O.S.A.M.A غير متواجد حالياً
    O.S.A.M.A
    Golden Member

O.S.A.M.A has a reputation beyond reputeO.S.A.M.A has a reputation beyond reputeO.S.A.M.A has a reputation beyond reputeO.S.A.M.A has a reputation beyond reputeO.S.A.M.A has a reputation beyond reputeO.S.A.M.A has a reputation beyond reputeO.S.A.M.A has a reputation beyond reputeO.S.A.M.A has a reputation beyond reputeO.S.A.M.A has a reputation beyond reputeO.S.A.M.A has a reputation beyond reputeO.S.A.M.A has a reputation beyond repute

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة nash
    تؤ

أسمي الحقيقي مش مسموح لأي مخلوق أتخلق أنه يدلعه الحقيقه ... بتاع أيه يعني؟

طبعا مش هاوافق وهاضايق وجدا كمان وهاحسس اللي قدامي بكده بطريقه ما .... مش أي حد يقرب من منطقه حواليها الف خط أحمر

طنط طنط طنط .. طب ممكن سؤال ؟؟؟

هو أيه الفرق بين أسمك الحقيقى وأسمك الفيرتشوال فى الدلع ؟؟؟ يعنى هنا دلع وهناك دلع ...

قديم 2nd April 2011, 06:47 PM nash غير متواجد حالياً
    nash
    Field Marshal

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Abu Youssef

سيبهالى يا ناش ...

أصل المنتديات مافيهاش كده وكل واحد بيقول اللى بيحسه يعنى ممكن تلاقى شخص بينادى شخص معين بأسمه حاف علشان بينهم صداقة أو حتى عشرة طويلة فى المنتديات وفيه ناس مع نفس الشخص بيندهوله بلقب أياً كان
    فكل واحد بيتصرف باللى هو ملائم ليه فى موقعه مع الشخص الآخر

طب مانا أعرفك ييجي من عشر سنين فكرني كام مرة قولتلك يا اسامه هه

كبيري اقولك يابوسيف

أنكر بأة....

بذمتك وهاحاول أرضاها أنت ما أتخنأتش مني

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Abu Youssef

طنط طنط طنط .. طب ممكن سؤال ؟؟؟

هو أيه الفرق بين أسمك الحقيقى وأسمك الفيرتشوال فى الدلع ؟؟؟ يعنى هنا دلع وهناك دلع ...

قديم 2nd April 2011, 06:49 PM O.S.A.M.A غير متواجد حالياً
    O.S.A.M.A
    Golden Member

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة nash

بذمتك وهاحاول أرضاها أنت ما أتخنأتش مني

احم احم احم ...

الحئيئة .. الحئيئة يعنى ...

طبعاً أتخنأت