إزاى العربية بتدور فى تلج كندا الصبح؟! - منتديات المطاريد
بسم الله الرحمن الرحيم
وَهُوَ الَّذِي فِي السَّمَاءِ إِلَٰهٌ وَفِي الْأَرْضِ إِلَٰهٌ ۚ وَهُوَ الْحَكِيمُ الْعَلِيمُ (84) وَتَبَارَكَ الَّذِي لَهُ مُلْكُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَمَا بَيْنَهُمَا وَعِندَهُ عِلْمُ السَّاعَةِ وَإِلَيْهِ تُرْجَعُونَ (85) "الزخرف"

منتديات المطاريد | الهجرة الى كندا | الهجرة الى استراليا

DeenOnDemand

BBC NEWS

آخر 10 مشاركات

Arabic Discussion Forum with a Special Interest in Travel and Immigration

Immigration to Canada, Australia, and New Zealand

Egypt and Middle East Politics, History and Economy

Jobs in Saudi Arabia, USA, Canada, Australia, and New Zealand

العودة   منتديات المطاريد > شؤون المغتربين > الهجرة إلى كندا

الهجرة إلى كندا
    المنتدى بإشراف Ehab Salem,Remon.soliman,Muhammad Gad

الهجرة إلى كندا

إزاى العربية بتدور فى تلج كندا الصبح؟!

الهجرة إلى كندا والولايات المتحدة واستراليا

مواقع هامة وإعلانات نصية

قديم 19th November 2010, 04:48 PM حشيش غير متواجد حالياً
    Field Marshal

حشيش has a reputation beyond reputeحشيش has a reputation beyond reputeحشيش has a reputation beyond reputeحشيش has a reputation beyond reputeحشيش has a reputation beyond reputeحشيش has a reputation beyond reputeحشيش has a reputation beyond reputeحشيش has a reputation beyond reputeحشيش has a reputation beyond reputeحشيش has a reputation beyond reputeحشيش has a reputation beyond repute

حشيش's Flag is: UK

:Canada: إزاى العربية بتدور فى تلج كندا الصبح؟!

أنا : حشيش

أنا عارف إن حمودى والريس جناوى وبايو حيلقحوا الموضوع ده فى الأرشيف بس بصراحة أنا مستغرب إزاى العربية بتدور الصبح فى كندا فى الشتاء ودرجة الحرارة ممكن تكون 20 تحت الصفر؟! ... يعنى بتدور على طول ولا بتقعد تترعش وبعدين تبطل؟ ... يعنى بتغلبكم الصبح على ما بتدور؟ ... إعدلونى بقى عالقبلة قبل ما الموضوع يتحذف

الموضوع الأصلي : إزاى العربية بتدور فى تلج كندا الصبح؟!     -||-     المصدر : منتديات المطاريد     -||-     الكاتب : حشيش

Latest Threads By This Member
    Thread Forum Last Poster Replies Views Last Post
    العملة الرقمية Tether ورمزها USDT مال وأعمال حشيش 0 2908 5th March 2024 07:09 PM
    عطل يضرب فيسبوك وإنستجرام Facebook حشيش 1 2292 5th March 2024 03:45 PM
    فضائح وأسرار على متن سفينة الأثرياء "ذا... موضوعات عامة ... موضوعات خفيفة ... منوعات حشيش 0 2213 27th February 2024 12:42 PM
    خطوات التقديم على فيزا أيرلندا أبناؤنا فى الخارج حشيش 0 1279 16th January 2024 01:41 AM
    السعر الحقيقي للجنيه المصري أمام العملات الأجنبية شؤون مصر الداخلية حشيش 53 5850 6th January 2024 06:41 PM

قديم 19th November 2010, 05:03 PM GSoleiman غير متواجد حالياً
    GSoleiman
    Member

GSoleiman is on a distinguished road

GSoleiman's Flag is: Canada

أنا : GSoleiman

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حشيش
    أنا عارف إن حمودى والريس جناوى وبايو حيلقحوا الموضوع ده فى الأرشيف بس بصراحة أنا مستغرب إزاى العربية بتدور الصبح فى كندا فى الشتاء ودرجة الحرارة ممكن تكون 20 تحت الصفر؟! ... يعنى بتدور على طول ولا بتقعد تترعش وبعدين تبطل؟ ... يعنى بتغلبكم الصبح على ما بتدور؟ ... إعدلونى بقى عالقبلة قبل ما الموضوع يتحذف

حشيش

أنا بكتب دلوقتي والحرارة عندنا -22 في كالجري...

الموضوع بسيط... لو العربية مركونة في جراج البيت... بتدور أسهل عشان الحرارة جوا بتكون أفضل من برة ودة طبعاً نتيجة طريقة بناء البيوت هنا وخامات العزل وما إلى ذلك...

أما لو بتركن في parking spot في الخلاء... بيبقى فيه حاجة راكبة في العربية اسمها block heater... دي بتوصلها بفيشة عادية لمصدر كهربا بيكون public في ال-parking من بالليل...

د بيدفي الزيت بتاع العربية عشان ميتجمدش وتدور علطول...دة طبعاً مع وضع سائل antifreeze بدل مياه التبريد العادية عشان ميتجمدش برضو...

أرجو اني أكون وضحت الصورة شوية...

تحياتي

قديم 19th November 2010, 05:06 PM حشيش غير متواجد حالياً
    حشيش
    Field Marshal

حشيش has a reputation beyond reputeحشيش has a reputation beyond reputeحشيش has a reputation beyond reputeحشيش has a reputation beyond reputeحشيش has a reputation beyond reputeحشيش has a reputation beyond reputeحشيش has a reputation beyond reputeحشيش has a reputation beyond reputeحشيش has a reputation beyond reputeحشيش has a reputation beyond reputeحشيش has a reputation beyond repute

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة GSoleiman
    حشيش

أنا بكتب دلوقتي والحرارة عندنا -22 في كالجري...

الموضوع بسيط... لو العربية مركونة في جراج البيت... بتدور أسهل عشان الحرارة جوا بتكون أفضل من برة ودة طبعاً نتيجة طريقة بناء البيوت هنا وخامات العزل وما إلى ذلك...

أما لو بتركن في parking spot في الخلاء... بيبقى فيه حاجة راكبة في العربية اسمها block heater... دي بتوصلها بفيشة عادية لمصدر كهربا بيكون public في ال-parking من بالليل...

د بيدفي الزيت بتاع العربية عشان ميتجمدش وتدور علطول...دة طبعاً مع وضع سائل antifreeze بدل مياه التبريد العادية عشان ميتجمدش برضو...

أرجو اني أكون وضحت الصورة شوية...

تحياتي

شكراً جزيلاً ... بس مفهمتش المظلل بالأحمر

قديم 19th November 2010, 05:04 PM حشيش غير متواجد حالياً
    حشيش
    Field Marshal

أقترح تثبيت الموضوع بعد ما حصد مئات الردود فى فترة وجيزة

قديم 19th November 2010, 05:13 PM Ehab Salem غير متواجد حالياً
    Ehab Salem
    Moderator

Ehab Salem has a reputation beyond reputeEhab Salem has a reputation beyond reputeEhab Salem has a reputation beyond reputeEhab Salem has a reputation beyond reputeEhab Salem has a reputation beyond reputeEhab Salem has a reputation beyond reputeEhab Salem has a reputation beyond reputeEhab Salem has a reputation beyond reputeEhab Salem has a reputation beyond reputeEhab Salem has a reputation beyond reputeEhab Salem has a reputation beyond repute

Ehab Salem's Flag is: Canada

أنا : Ehab Salem

!For Medical Professionals Only

زي ما وضح الفاضل جورج سليمان كده بالضبط .... بس إحنا معندناش في أونتاريو موضوع فيش الكهربا ده في الباركينج و عمري ما شفت حد بيوصل العربيه بالكهربا هنا ... يمكن عشان درجات الحراره مش بتوصل درجات منخفضه قوي زي ألبرتا و شمال أونتاريو .... بس أنا سمعت عن موضوع ال Block heater ده و أعرف إنه موجود في كل العربيات عشان لو روحت حته برد قوي .... أنا معرفش موجود فين في عربيتي الصراحه

الخلاصه لاصه يا عم حشيش .... أنا بقالي 3 سنين هنا و عمر ما قابلتني مشكله في تشغيل العربيه في درجة حراره تحت الصفر بغض النظر عن مكان ركنتها ..... بتدور على طول من أول مره

أنا عارف هأروح ألاقي العربيه مولعه

قديم 19th November 2010, 05:15 PM حشيش غير متواجد حالياً
    حشيش
    Field Marshal

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مفيش فايده
    زي ما وضح الفاضل جورج سليمان كده بالضبط .... بس إحنا معندناش في أونتاريو موضوع فيش الكهربا ده في الباركينج و عمري ما شفت حد بيوصل العربيه بالكهربا هنا ... يمكن عشان درجات الحراره مش بتوصل درجات منخفضه قوي زي ألبرتا و شمال أونتاريو .... بس أنا سمعت عن موضوع ال Block heater ده و أعرف إنه موجود في كل العربيات عشان لو روحت حته برد قوي .... أنا معرفش موجود فين في عربيتي الصراحه

الخلاصه لاصه يا عم حشيش .... أنا بقالي 3 سنين هنا و عمر ما قابلتني مشكله في تشغيل العربيه بغض النظر عن درجة الحراره أو مكان ركنتها .....

ياما انتو فى عز يا ولاد البندر

قديم 19th November 2010, 05:22 PM Ehab Salem غير متواجد حالياً
    Ehab Salem
    Moderator

Ehab Salem has a reputation beyond reputeEhab Salem has a reputation beyond reputeEhab Salem has a reputation beyond reputeEhab Salem has a reputation beyond reputeEhab Salem has a reputation beyond reputeEhab Salem has a reputation beyond reputeEhab Salem has a reputation beyond reputeEhab Salem has a reputation beyond reputeEhab Salem has a reputation beyond reputeEhab Salem has a reputation beyond reputeEhab Salem has a reputation beyond repute

Ehab Salem's Flag is: Canada

أنا : Ehab Salem

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حشيش

ياما انتو فى عز يا ولاد البندر

كالجاري بندر برضه يا عم حشيش و عايمين على البترول عوم (تاني أكبر إحتياطي في العالم بعد السعوديه)

اللهم لا حسد يا عم جورج

بس الدنيا عندهم أبرد لإنهم فوق في الشمال شويتين

قديم 19th November 2010, 05:29 PM GSoleiman غير متواجد حالياً
    GSoleiman
    Member

GSoleiman is on a distinguished road

GSoleiman's Flag is: Canada

أنا : GSoleiman

اقتباس

كالجاري بندر برضه يا عم حشيش و عايمين على البترول عوم (تاني أكبر إحتياطي في العالم بعد السعوديه)

اللهم لا حسد يا عم جورج

فعلاً كالجري بندر... أنا بصراحة عجبتني أكتر من mississauga إلي عايشة فيها أختي من 8 سنين...

هنا الناس أقل والطبيعة حلوة أوي عشان ال-rockies... والأحلى طبعاً البترول... ربنا يديمها نعمة بقى...

انما بردو الجماعة بتوع ال-IT Consultations عيني عليهم باردة... كام software على database على interface على مش عارف إيه تاني بصراحة... وعبي يا ريس بالشوال...

أنا طبعاً مش باقر يعني ولا أي حاجة...

ربنا يزيدك يا هندسة ويسعدك...

تحياتي

قديم 19th November 2010, 06:14 PM ehabtaher غير متواجد حالياً
    ehabtaher
    Golden Member

ehabtaher is a name known to allehabtaher is a name known to allehabtaher is a name known to allehabtaher is a name known to allehabtaher is a name known to allehabtaher is a name known to all

أنا : ehabtaher

اقتباس

اللهم لا حسد يا عم جورج

حاجه غريبه
    هو البترول ده يا موجود فى حته حر بدون تفاهم يا برد بدون تفاهم
    مافيش وسط يعنى ..

قديم 20th November 2010, 02:26 PM Dr.Samo غير متواجد حالياً
    Dr.Samo
    Platinum Member

Dr.Samo has a reputation beyond reputeDr.Samo has a reputation beyond reputeDr.Samo has a reputation beyond reputeDr.Samo has a reputation beyond reputeDr.Samo has a reputation beyond reputeDr.Samo has a reputation beyond reputeDr.Samo has a reputation beyond reputeDr.Samo has a reputation beyond reputeDr.Samo has a reputation beyond reputeDr.Samo has a reputation beyond reputeDr.Samo has a reputation beyond repute

Dr.Samo's Flag is: Egypt

أنا : Dr.Samo

اقتباس

الخلاصه لاصه يا عم حشيش .... أنا بقالي 3 سنين هنا و عمر ما قابلتني مشكله في تشغيل العربيه في درجة حراره تحت الصفر بغض النظر عن مكان ركنتها ..... بتدور على طول من أول مره

أنا عارف هأروح ألاقي العربيه مولعه

ربنا يبارك فيك يا هندسة ..... الواحد فطس على نفسة من الضحك