تزوير انتخابات الرئاسة لصالح شفيق - منتديات المطاريد
بسم الله الرحمن الرحيم
وَهُوَ الَّذِي فِي السَّمَاءِ إِلَٰهٌ وَفِي الْأَرْضِ إِلَٰهٌ ۚ وَهُوَ الْحَكِيمُ الْعَلِيمُ (84) وَتَبَارَكَ الَّذِي لَهُ مُلْكُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَمَا بَيْنَهُمَا وَعِندَهُ عِلْمُ السَّاعَةِ وَإِلَيْهِ تُرْجَعُونَ (85) "الزخرف"

منتديات المطاريد | الهجرة الى كندا | الهجرة الى استراليا

DeenOnDemand

BBC NEWS

آخر 10 مشاركات
    Almatareed Mobile Version
    (الكاتـب : Admin ) (آخر مشاركة : Thomashib)
    المعادلة الكندية للصيادلة
    (الكاتـب : Batman ) (آخر مشاركة : LucasCen)
    حل مشكلة في ادراج مقاطع الفيديو
    (الكاتـب : يسر ) (آخر مشاركة : JamesCem)
    العملة الرقمية Tether ورمزها USDT
    (الكاتـب : حشيش ) (آخر مشاركة : JamesCem)

Arabic Discussion Forum with a Special Interest in Travel and Immigration

Immigration to Canada, Australia, and New Zealand

Egypt and Middle East Politics, History and Economy

Jobs in Saudi Arabia, USA, Canada, Australia, and New Zealand

العودة   منتديات المطاريد > سياسة واقتصاد > شؤون مصر الداخلية

شؤون مصر الداخلية

تزوير انتخابات الرئاسة لصالح شفيق

الهجرة إلى كندا والولايات المتحدة واستراليا

مواقع هامة وإعلانات نصية

مشاهدة نتائج الإستطلاع: هل تتصور ان شفيق حصل على 12,347,380 صوت فى الانتخابات
    1- مش ممكن طبعا 2 13.33%
    2- طبعا ممكن وليه لا 6 40.00%
    3- ده كان تزوير وعلى أعلى مستوى وستثبت الأيام ذلك 7 46.67%
    المصوتون: 15. أنت لم تصوت في هذا الإستطلاع

قديم 26th June 2012, 10:05 PM محمد المرى غير متواجد حالياً
    Golden Member

محمد المرى has a reputation beyond reputeمحمد المرى has a reputation beyond reputeمحمد المرى has a reputation beyond reputeمحمد المرى has a reputation beyond reputeمحمد المرى has a reputation beyond reputeمحمد المرى has a reputation beyond reputeمحمد المرى has a reputation beyond reputeمحمد المرى has a reputation beyond reputeمحمد المرى has a reputation beyond reputeمحمد المرى has a reputation beyond reputeمحمد المرى has a reputation beyond repute

محمد المرى's Flag is: Egypt

افتراضي تزوير انتخابات الرئاسة لصالح شفيق

أنا : محمد المرى

بالصور..تزوير إنتخابات رئاسة الجمهورية

Uploaded with ImageShack.us
    [/IMG]

مازلت اشكك فى نزاهة هذة الأنتخابات ومحاولة تزويرها لصالح الشفيق أحمد فريق , حتى الآن لا اتصور بأى حال من الأحول مسرحية حصول شفيق على 12,347,380 مليون صوت وبدأ الشك لدى عندما تم الأعلان من قبل اللجنة العليا للأنتخابات عدم تسليم كشوف الناخبين للمرشحين عندها تأكدت من حدوث التزوير لأننى لا اتصور ان قاتل الشهداء فى موقعة الجمل يحصل على هذا العدد والا فنحن نتهم شعبنا بالخيانة وسوف تثبت الأيام صدق ما أقول
    هذة محاولة منى لاستقراء الوضع فى المطاريد ومعرفة رأيهم فى هذة المسألة

اقتباس
    حصلت الفجر على نسخة من صورة توضح عملية نقل صندوق إنتخابى من أحد اللجان بالمحافظات ، خلال مواطن لا يُعلم أين يذهب به .
    وأكد النشطاء على مواقع التواصل الاجتماعي فيس بوك أن عملية نقل الصندوق توضح مدى الإهمال من جانب اللجنة العليا للإنتخابات ، و وزارة الداخلية ، حيث يسير المواطن وسط الشارع ومعه الصندوق على دراجة نارية ، مما يخالف ما أعلنت عنه وزارة الداخلية من تأمين اللجان ، وعمليات نقل الصناديق.
    فى الوقت الذى قام فيه أحد المواطنين بإلتقاط صورة له خلال عملية نقل الصندوق ، من جانبنا نحن الفجر نؤكد على ضرورة التحقيق فى عملية نقل الصندوق .
    وتوالت التعليقات الساخرة على الصورة قائلا أحدهم " خد يا حاج رايح فين ، خد يا حاج , صوتي يا حاج ، هى العليا فين ، سلملى على نزيهة ، ده كان بيوصله اللجنة ، على الترعة بيتمشى".

شاهد المحتوى الأصلي علي بوابة الفجر الاليكترونية - بالصور..تزوير إنتخابات رئاسة الجمهورية

الموضوع الأصلي : تزوير انتخابات الرئاسة لصالح شفيق     -||-     المصدر : منتديات المطاريد     -||-     الكاتب : محمد المرى

التعديل الأخير تم بواسطة محمد المرى ; 26th June 2012 الساعة 10:31 PM

Latest Threads By This Member
    Thread Forum Last Poster Replies Views Last Post
    البقاء لله وانا لله وانا اليه راجعون , المرحومة... ترحيبات ... مناسبات ... علاقات عامة د. يحي الشاعر 4 6985 29th October 2018 07:45 PM
    بياع كلام !!!!!!! شؤون مصر الداخلية دكتور مهندس جمال الشربيني 3 1457 18th November 2012 12:40 AM
    اللهم بلغنا رمضان ترحيبات ... مناسبات ... علاقات عامة جدة حبيبه 32 3972 3rd July 2012 01:23 AM
    ايها المصريين استقيموا يرحمنا ويرحمكم الله شؤون مصر الداخلية حشيش 14 3094 30th June 2012 01:37 AM
    تزوير انتخابات الرئاسة لصالح شفيق شؤون مصر الداخلية محمد المرى 39 5116 26th June 2012 10:05 PM

قديم 26th June 2012, 10:08 PM eagle eye غير متواجد حالياً
    eagle eye
    Senior Member

eagle eye has a reputation beyond reputeeagle eye has a reputation beyond reputeeagle eye has a reputation beyond reputeeagle eye has a reputation beyond reputeeagle eye has a reputation beyond reputeeagle eye has a reputation beyond reputeeagle eye has a reputation beyond reputeeagle eye has a reputation beyond reputeeagle eye has a reputation beyond reputeeagle eye has a reputation beyond reputeeagle eye has a reputation beyond repute

أنا : eagle eye

يا جماعة لو مقدرناش نصدق ان فى 12 مليون انتخبوا شفيق نبقى بنضحك على نفسنا
    انا فى منطقتى كل الناس انتخبت شفيق الا 5 فى المية
    الانتخابات فعلا كانت نزيهة
    و فعلا فى ناس كتير جدا بتكره الاخوان و علشان كده ادوا لشفيق
    و بصراحة احنا نحمد ربنا على النتيجة لان كل الشواهد كانت بتاكد فوز شفيق
    ولولا حل مجلس الشعب وقانون الضبطية كان مرسى هيسقط فعلا
    لكن ربنا ستر

قديم 26th June 2012, 10:38 PM محمد المرى غير متواجد حالياً
    محمد المرى
    Golden Member

محمد المرى has a reputation beyond reputeمحمد المرى has a reputation beyond reputeمحمد المرى has a reputation beyond reputeمحمد المرى has a reputation beyond reputeمحمد المرى has a reputation beyond reputeمحمد المرى has a reputation beyond reputeمحمد المرى has a reputation beyond reputeمحمد المرى has a reputation beyond reputeمحمد المرى has a reputation beyond reputeمحمد المرى has a reputation beyond reputeمحمد المرى has a reputation beyond repute

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة eagle eye
    يا جماعة لو مقدرناش نصدق ان فى 12 مليون انتخبوا شفيق نبقى بنضحك على نفسنا
    انا فى منطقتى كل الناس انتخبت شفيق الا 5 فى المية
    الانتخابات فعلا كانت نزيهة
    و فعلا فى ناس كتير جدا بتكره الاخوان و علشان كده ادوا لشفيق
    و بصراحة احنا نحمد ربنا على النتيجة لان كل الشواهد كانت بتاكد فوز شفيق
    ولولا حل مجلس الشعب وقانون الضبطية كان مرسى هيسقط فعلا
    لكن ربنا ستر

والله يا اخت , eagle eye
    المسرحية وطريقة اخراجها كانت متقنة بطريقة جعلت كل منا يعتقد فى هذة النظرية , اصدق ابطال التصويت , اصدق على الامتناع على التصويت ولكنى لا اقتنع بان هناك 12 مليون صوتوا لشفيق فقط عندا فى الاخوان وآدائهم , عموما سوف تخرج علينا الحقيقة فى يوم من الأيام

قديم 26th June 2012, 10:47 PM Lee Lee غير متواجد حالياً
    Lee Lee
    Golden Member

Lee Lee has a reputation beyond reputeLee Lee has a reputation beyond reputeLee Lee has a reputation beyond reputeLee Lee has a reputation beyond reputeLee Lee has a reputation beyond reputeLee Lee has a reputation beyond reputeLee Lee has a reputation beyond reputeLee Lee has a reputation beyond reputeLee Lee has a reputation beyond reputeLee Lee has a reputation beyond reputeLee Lee has a reputation beyond repute

Lee Lee's Flag is: Canada

أنا : Lee Lee

ممكن طبعا - انا بثق فى حاتم بيجاتوه و بحس انه راجل نزيه فى كل كلمة قالها

الحكاية وما فيها ان فى الشارع المصري كتير رافض الاخوان ودى حقيقة لا يجوز ان ننكرها

وفعلا كتير انتخبو شفيق عيندا فى الاخوان - لكن مش حبا فى شفيق

قديم 26th June 2012, 11:41 PM محمد المرى غير متواجد حالياً
    محمد المرى
    Golden Member

!For Medical Professionals Only

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Lee Lee

ممكن طبعا - انا بثق فى حاتم بيجاتوه و بحس انه راجل نزيه فى كل كلمة قالها

الحكاية وما فيها ان فى الشارع المصري كتير رافض الاخوان ودى حقيقة لا يجوز ان ننكرها

وفعلا كتير انتخبو شفيق عيندا فى الاخوان - لكن مش حبا فى شفيق

شوفى ياست لى لى
    كما قلت وكما ذكرت لا اتصور ان هناك هذا العدد الكبير اعطى صوته لشفيق نكالا بالاخوان , من أراد ان يفعل ذلك فالامتناع عن التصويت او ابطال الصوت هو كان الخيار العادل ضد الأخوان اما فيما عدا ذلك فهو أمر لا يمكن تصديقه , نترك للايام الحكم النهائى وانا كلى ثقة فيما ذهبت اليه

قديم 27th June 2012, 06:57 AM Lee Lee غير متواجد حالياً
    Lee Lee
    Golden Member

Lee Lee has a reputation beyond reputeLee Lee has a reputation beyond reputeLee Lee has a reputation beyond reputeLee Lee has a reputation beyond reputeLee Lee has a reputation beyond reputeLee Lee has a reputation beyond reputeLee Lee has a reputation beyond reputeLee Lee has a reputation beyond reputeLee Lee has a reputation beyond reputeLee Lee has a reputation beyond reputeLee Lee has a reputation beyond repute

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد المرى
    شوفى ياست لى لى
    كما قلت وكما ذكرت لا اتصور ان هناك هذا العدد الكبير اعطى صوته لشفيق نكالا بالاخوان , من أراد ان يفعل ذلك فالامتناع عن التصويت او ابطال الصوت هو كان الخيار العادل ضد الأخوان اما فيما عدا ذلك فهو أمر لا يمكن تصديقه , نترك للايام الحكم النهائى وانا كلى ثقة فيما ذهبت اليه

شوف يا استاذ محمد

هو حضرتك فاتح الموضوع علشان تقبل كل الاراء على الساحة وترحب بالمشاركات

ولا علشان تعارض اللى يقولك لاء وما يعجبكش رايه

طب ايه رايك ان ال12 مليون تقسمهم كالتالى
    مسيحيين وكبار السن و الرياضين والفنانين وشوية كمان ما بيحبوش الاخوان
    وشوية من رجالة مبارك وشوية من عائلات العسكر
    يعنى اساسا مرسي محظوظ انه نجح من اصله

ماهو لو قولنا ان فيه تزوير من اساسه - يبقى فى الطرفين - يبقى كمان مرسي الاصوات مزورة
    ولا انتم بتدافعو عن فلان وتتهمو فلان بالتزوير علشان بس تبقو فرحانين بنفسكم وخلاص

مع العلم انا عموما قاطعت الانتخابات من بعد الجولة الاولى

ميرسي

قديم 27th June 2012, 07:18 AM black knight غير متواجد حالياً
    black knight
    Silver Member

black knight has a reputation beyond reputeblack knight has a reputation beyond reputeblack knight has a reputation beyond reputeblack knight has a reputation beyond reputeblack knight has a reputation beyond reputeblack knight has a reputation beyond reputeblack knight has a reputation beyond reputeblack knight has a reputation beyond reputeblack knight has a reputation beyond reputeblack knight has a reputation beyond reputeblack knight has a reputation beyond repute

أنا : black knight

اقتباس

شوف يا استاذ محمد

ماهو لو قولنا ان فيه تزوير من اساسه - يبقى فى الطرفين - يبقى كمان مرسي الاصوات مزورة
    ولا انتم بتدافعو عن فلان وتتهمو فلان بالتزوير علشان بس تبقو فرحانين بنفسكم وخلاص

نضيف اليهم اصحاب الأعمال المعطلة ومن فقدوا وظائفهم بعد الثورة ويروا أن الثورة سبب خرابهم .. نضيف اليهم المستفيدين من الحزب الوطني ورجاله وعائلاتهم .. نضيف إليهم من دفع لهم شفيق أكثر من مرسي .. نضيف إليهم المحبين لمبارك لأنه كان رمز الدوله والمؤمنين بمبدأ الخلافة المباركيه وربات البيوت والفلاحين في الحقول والحطابين في الغابات والعجائز حول نار المدفأة

نطرح منهم الاصوات الباطلة والمطعون عليها وصوتي انا شخصيا

تكون النتيجه يادوب 12 مليون وشوية فكه

يالا ألف مبروك يا مرسي .. عقبال ما تبقى رئـيس بجد

قديم 27th June 2012, 07:40 AM Lee Lee غير متواجد حالياً
    Lee Lee
    Golden Member

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة black knight

نضيف اليهم اصحاب الأعمال المعطلة ومن فقدوا وظائفهم بعد الثورة ويروا أن الثورة سبب خرابهم .. نضيف اليهم المستفيدين من الحزب الوطني ورجاله وعائلاتهم .. نضيف إليهم من دفع لهم شفيق أكثر من مرسي .. نضيف إليهم المحبين لمبارك لأنه كان رمز الدوله والمؤمنين بمبدأ الخلافة المباركيه وربات البيوت والفلاحين في الحقول والحطابين في الغابات والعجائز حول نار المدفأة

نطرح منهم الاصوات الباطلة والمطعون عليها وصوتي انا شخصيا

تكون النتيجه يادوب 12 مليون وشوية فكه

يالا ألف مبروك يا مرسي .. عقبال ما تبقى رئـيس بجد

ما انا بقول مرسي محظوظ انه نجح وسط الزحمة دى
    لولاش بس معاه شوية فكة حلوين وشية عيال جدعان فى كل حتة
    لولاهم كان مين ممكن يهتم بيه ولا مين يعرفه اساسا

يعنى انا احكيلكم عن موقف طريف جدا حصل بجد

جانى ايميل زى هاكرز وبقتحه لقيت مكتوب فيه - بالحرف الواحد
    اقتباس
    اوعو ترشحو شفيق داه ناوى يدرس الانجيل فى المدارس ويخلى مصر مسيحية
    انتم عارفين الانجيل فيه ايه - فيه كفر والعياز بالله
    بسرعة وشير لكل اصحابك - احنا لازم نرشح مرسي لانه مسلم زينا - وتبقى بلدنا اسلامية

الايميل كان بالصور كمان وفيه حبة ايات وحبشتكات ولوزاعيات واللى بعته داه بعته كدا بالحظ
    لانى ما اعرفهوش هو اى جهة او مصدر - وهو لو يعرفنى اكيد مش حيبعتهولى - لانى مسيحية
    لكن كل ما فى الامر انه انسان يتحدث بلسان الطائفية والجهل مش اكتر لان

كمان خلط امور الدين بامور السياسة فى حد ذاته - جهل اكبر -

خلينا نشوف الايام اللى جايا فيها ايه

تحياتى يا فندم

قديم 27th June 2012, 07:21 AM محمد المرى غير متواجد حالياً
    محمد المرى
    Golden Member

اقتباس

شوف يا استاذ محمد

هو حضرتك فاتح الموضوع علشان تقبل كل الاراء على الساحة وترحب بالمشاركات

ولا علشان تعارض اللى يقولك لاء وما يعجبكش رايه

مع العلم انا عموما قاطعت الانتخابات من بعد الجولة الاولى

ميرسي

ياست لى لى
    لا انا عايزك تقتنعى برائي ولا انا اريد ان اقتنع برأيك
    انا قلت فقط نترك للايام والتاريخ ان يحكم كما حكمت الايام وحكم التاريخ وحكم الزمان على المخلوع
    كل شيئ بأوانه ياسيدتى العزيزة
    انا على فكرة مش اخوانجى وانا من الذين ابطلوا صوتهم نظرا للآداء السيئ الذى مارسوه اثناء الثورة , فقط اريد ان يستمر محاولات اقصاء مجلس العار لاننى اثق ان المرحلة القادمة ستكون مملوئه بالمفاجآت والصراعات بين العسكر وبين الرئيس الشرعى المنتخب واعتقد ان انقلاب العسكر ضد محمد مرسى لن يكون لصالح اى احد منا

قديم 26th June 2012, 11:00 PM Berwin غير متواجد حالياً
    Berwin
    Member

Berwin has a reputation beyond reputeBerwin has a reputation beyond reputeBerwin has a reputation beyond reputeBerwin has a reputation beyond reputeBerwin has a reputation beyond reputeBerwin has a reputation beyond reputeBerwin has a reputation beyond reputeBerwin has a reputation beyond reputeBerwin has a reputation beyond reputeBerwin has a reputation beyond reputeBerwin has a reputation beyond repute

Berwin's Flag is: Egypt

أنا : Berwin

لا يا استاذ محمد النتيجة صحيحة و الشعب المصري ليس خائن

انا و كثير غيري كنت ارجح ان اعطي صوتي لشفيق لكن في النهاية اخترت المقاطعة
    فلن اختار من سيضع الثوار في السجون و ينكل بالمسلمين اخوان كانوا او سلفيين
    اما عن مصر فبالشفا شربة الاخوان
    اتمني ان اكون مخطيء في اعتقادي عن نيتهم