رساله إليها .. هي فقط - منتديات المطاريد
بسم الله الرحمن الرحيم
وَهُوَ الَّذِي فِي السَّمَاءِ إِلَٰهٌ وَفِي الْأَرْضِ إِلَٰهٌ ۚ وَهُوَ الْحَكِيمُ الْعَلِيمُ (84) وَتَبَارَكَ الَّذِي لَهُ مُلْكُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَمَا بَيْنَهُمَا وَعِندَهُ عِلْمُ السَّاعَةِ وَإِلَيْهِ تُرْجَعُونَ (85) "الزخرف"

منتديات المطاريد | الهجرة الى كندا | الهجرة الى استراليا

DeenOnDemand

BBC NEWS

آخر 10 مشاركات
    Almatareed Mobile Version
    (الكاتـب : Admin ) (آخر مشاركة : Thomashib)
    المعادلة الكندية للصيادلة
    (الكاتـب : Batman ) (آخر مشاركة : LucasCen)
    حل مشكلة في ادراج مقاطع الفيديو
    (الكاتـب : يسر ) (آخر مشاركة : JamesCem)
    العملة الرقمية Tether ورمزها USDT
    (الكاتـب : حشيش ) (آخر مشاركة : JamesCem)

Arabic Discussion Forum with a Special Interest in Travel and Immigration

Immigration to Canada, Australia, and New Zealand

Egypt and Middle East Politics, History and Economy

Jobs in Saudi Arabia, USA, Canada, Australia, and New Zealand

العودة   منتديات المطاريد > المنتدى العام > مواضيع شخصية

مواضيع شخصية لا خاب من إستشار

مواضيع شخصية

رساله إليها .. هي فقط

الهجرة إلى كندا والولايات المتحدة واستراليا

مواقع هامة وإعلانات نصية

قديم 3rd June 2009, 04:53 PM nash غير متواجد حالياً
    Field Marshal

nash has a reputation beyond reputenash has a reputation beyond reputenash has a reputation beyond reputenash has a reputation beyond reputenash has a reputation beyond reputenash has a reputation beyond reputenash has a reputation beyond reputenash has a reputation beyond reputenash has a reputation beyond reputenash has a reputation beyond reputenash has a reputation beyond repute

افتراضي رساله إليها .. هي فقط

أنا : nash

رجاءا أقرأيها ...

أسوأ شيء ممكن يحصل أنك تجرح اللي قدامك بكلمه كان ممكن ببساطه ماتقولهاش ..ولو أضطريت تقولها يكون من الأفضل بطريقه حلوة ... لكن وقت الغضب بتحس ان الكلام مناسب وكل كلمه بتجري ورا التانيه وتزوأها عايزة تطلع في سباق محموم لجرح الطرف المقابل بأقصي قدر من القسوة...

من الأمس وانا أستغربني .. ما الذي دعاني إلي جرح أعز إنسانه إلي قلبي ودائما ما تحمل همي ولا تريد مني جزاءا ولا شكورا ... طول الليل يتردد في ذهني كل الكلام الذي قولته لها وأحس بصدمتها وعزوفها عن الرد ..وليس ذلك فحسب .. بل تحاول تهدئتي أيضا ...والأخذ بخاطري ..وكلما تمادت في المحاوله زادت قسوة كلماتي لها ...

حتي الأن لا أعرف كيف أعتذر لها ولا كيف اخذ بخاطرها ... عادة كنت أرفع الهاتف عليها ..وعندما تسمع صوتي نبدأ بالمزاح وتعليقاتها الخفيفه التي تضحكني من أعماقي ... هذه المرة ...

لم تقل سوي ربنا يهديكي يا ناش وألتزمت الصمت... والله هذه الكلمه آلمتني جدا ... وأحسست بمرارة الألم الذي تشعر به من جراء تهوري وقت الغضب ...

شقيقتي الغاليه...رغم أنك الأصغرولكن الاكبر عقلا والاكثر حكمه أعتذر علنا عن كل كلمه وكل حرف آلمك مني ...ولا أعرف الحقيقه ماذا أقول ولا بماذا أعتذر ..........ولا أجد كلمات أطيب بها خاطرك ... كما وجدت كلمات ضايقتك ....

الموضوع الأصلي : رساله إليها .. هي فقط     -||-     المصدر : منتديات المطاريد     -||-     الكاتب : nash

Latest Threads By This Member
    Thread Forum Last Poster Replies Views Last Post
    طائرة حربيه عاجله لبور سعيد شؤون مصر الداخلية ابو السام المصرى 4 1633 10th February 2012 04:45 PM
    محاوله إغتيال أبو حامد شؤون مصر الداخلية سهران لوحدى 13 2235 10th February 2012 03:07 PM
    هو فيه ايه في الشارع؟ شؤون مصر الداخلية aymanology 41 3415 8th February 2012 12:22 PM
    عااجل هشام طلعت مصطفي الحكم نهائي المفسدون فى الأرض AzzA 10 2797 6th February 2012 05:28 PM
    هاتنتخبوا مين وليه؟ إنتخابات الرئاسة dr-amira 56 3507 6th February 2012 04:13 PM

قديم 3rd June 2009, 07:05 PM oskasan غير متواجد حالياً
    oskasan
    Golden Member

oskasan has a reputation beyond reputeoskasan has a reputation beyond reputeoskasan has a reputation beyond reputeoskasan has a reputation beyond reputeoskasan has a reputation beyond reputeoskasan has a reputation beyond reputeoskasan has a reputation beyond reputeoskasan has a reputation beyond reputeoskasan has a reputation beyond reputeoskasan has a reputation beyond reputeoskasan has a reputation beyond repute

أنا : oskasan

اتصلى بيها يا ناش
    واضح انها بتحبك وبتحترمك وأكيد هاتغفرلك كلامك
    مش سهل انك تخسرى صديق في الزمن المهبب ده

قديم 3rd June 2009, 07:33 PM sanaa غير متواجد حالياً
    sanaa
    Platinum Member

sanaa has a reputation beyond reputesanaa has a reputation beyond reputesanaa has a reputation beyond reputesanaa has a reputation beyond reputesanaa has a reputation beyond reputesanaa has a reputation beyond reputesanaa has a reputation beyond reputesanaa has a reputation beyond reputesanaa has a reputation beyond reputesanaa has a reputation beyond reputesanaa has a reputation beyond repute

أنا : sanaa

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة nash
    رجاءا أقرأيها ...

أسوأ شيء ممكن يحصل أنك تجرح اللي قدامك بكلمه كان ممكن ببساطه ماتقولهاش ..ولو أضطريت تقولها يكون من الأفضل بطريقه حلوة ... لكن وقت الغضب بتحس ان الكلام مناسب وكل كلمه بتجري ورا التانيه وتزوأها عايزة تطلع في سباق محموم لجرح الطرف المقابل بأقصي قدر من القسوة...

من الأمس وانا أستغربني .. ما الذي دعاني إلي جرح أعز إنسانه إلي قلبي ودائما ما تحمل همي ولا تريد مني جزاءا ولا شكورا ... طول الليل يتردد في ذهني كل الكلام الذي قولته لها وأحس بصدمتها وعزوفها عن الرد ..وليس ذلك فحسب .. بل تحاول تهدئتي أيضا ...والأخذ بخاطري ..وكلما تمادت في المحاوله زادت قسوة كلماتي لها ...

حتي الأن لا أعرف كيف أعتذر لها ولا كيف اخذ بخاطرها ... عادة كنت أرفع الهاتف عليها ..وعندما تسمع صوتي نبدأ بالمزاح وتعليقاتها الخفيفه التي تضحكني من أعماقي ... هذه المرة ...

لم تقل سوي ربنا يهديكي يا ناش وألتزمت الصمت... والله هذه الكلمه آلمتني جدا ... وأحسست بمرارة الألم الذي تشعر به من جراء تهوري وقت الغضب ...

شقيقتي الغاليه...رغم أنك الأصغرولكن الاكبر عقلا والاكثر حكمه أعتذر علنا عن كل كلمه وكل حرف آلمك مني ...ولا أعرف الحقيقه ماذا أقول ولا بماذا أعتذر ..........ولا أجد كلمات أطيب بها خاطرك ... كما وجدت كلمات ضايقتك ....

nash ....العلاقات الانسانيه تتعرض لكبوات لتختبرقوه او ضعف العلاقه

مش عيب ان اي انسان يغلط العيب الاستمرار فيه

وطالما انت حسه كده اكيد اكيد حتعرفي تحلي الموضوع وتصلحيها

اعملي اللي عليكي برصيد العلاقه الحلوه دي تقبلت كان بها ماتقبلتش يبقي العلاقه حتي لو كان في ظاهرها انها قويه كانت ضعيفه

ربنا معاكي يانونوش

قديم 3rd June 2009, 08:38 PM Doudy غير متواجد حالياً
    Doudy
    Golden Member

Doudy is on a distinguished road

أنا : Doudy

ناش كلميها و صالحيها
    طالما راجعتى نفسك و حاسة انك زودتيها شوية
    و الحبيب يبلعلك الزلط

يلا بسرعة

التعديل الأخير تم بواسطة Doudy ; 3rd June 2009 الساعة 10:25 PM

قديم 3rd June 2009, 08:46 PM dede_alkady غير متواجد حالياً
    dede_alkady
    Silver Member

dede_alkady is on a distinguished road

أنا : dede_alkady

!For Medical Professionals Only

ناش هى اكيد بتحبك وهتسامحك
    اتصلى بيها وصلحيهااا

قديم 3rd June 2009, 09:14 PM الحاج فوزى غير متواجد حالياً
    الحاج فوزى
    Member

الحاج فوزى is just really niceالحاج فوزى is just really niceالحاج فوزى is just really niceالحاج فوزى is just really nice

أنا : الحاج فوزى

فى بعض المواقف ، نقسوا كثيرا ً على من نحب ..

ربما لأن مشاعرنا ترتبك بين الخوف عليه وبين الغضب منه ..

أو بين الرغبة فى عدم تعرضه للأذى ، وبين عدم إكتراثه لكلماتي ..

وكلما زادت غلاوته ، كلما زادت حدة كلماتي ، وزاد توتري

لذا .. يجب أن يغفر المحبوب ثورات الغضب من حبيبه .

فربما لو كان قربه أقل ، لما إكترث له .

ستسامحك لكن حدثيها ، بكل تأكيد ، ستسمع مع كلامتك الصدق .

قديم 3rd June 2009, 09:34 PM Farida غير متواجد حالياً
    Farida
    Brigadier General

Farida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond repute

أنا : Farida

مش عارفه ليه لما نغلط و يؤنبنا ضميرنا و نفضل سهرانين نعيد و نزيد فى اللى قلناه و نلوم نفسنا و مع ذلك بنبقى خايفين لو حاولنا الأعتذار الا يرضى الطرف الأخر و جايز يؤنبنا على ما بدر مننا و جايز يوصل لأخر حاجه و يقفل السكه فى وشنا مثلا لو بنتكلم على التليفون او يتركنا و يمشى لو قاعدين قصاد بعض .............الغرض و القصد لو انا غلطت فىحد و حسيت انى غلطت جامد ابادر بالأعتذار و مش بس كده لأ اتوقع اسوأ رد فعل و اتخيله و اوافق عليه و استحمله و احاول مرة و مرات حتى اثبت صدق توبتى و غلطتى و اعتبر هذا اقل حق للغاليين .........صدقينى يا ناش استحملى اى رد فعل و بادرى مرة و اتنين و تلاته و انت قصدك خير و ربنا معاكى

قديم 3rd June 2009, 10:22 PM hoppa غير متواجد حالياً
    hoppa
    Golden Member

hoppa is on a distinguished road

أنا : hoppa

لا يفوت الوقت ابدا...
    و الباب دائما موارب.....
    الصعوبة فقط فى محاولة العودة..

قديم 4th June 2009, 12:47 AM nash غير متواجد حالياً
    nash
    Field Marshal

nash has a reputation beyond reputenash has a reputation beyond reputenash has a reputation beyond reputenash has a reputation beyond reputenash has a reputation beyond reputenash has a reputation beyond reputenash has a reputation beyond reputenash has a reputation beyond reputenash has a reputation beyond reputenash has a reputation beyond reputenash has a reputation beyond repute

أنا : nash

الغاليين جدا علي قلبي ....

أوسكا

سناء

دودي

ديدي

الحاج فوزي

فريده

هوبا

بجد أنتوا غاليين علي قلبي جدا وربي هو المطلع علي القلوب ...

طبعا أنا مقدرة كلامكم جدا ... وبالفعل زي ماقات فريده انا مقدرة الأسوأ ... لإني بصراحه زودتها جدا ... ومش فاهمه ليه ولا عارفه السبب غير أني كنت في حاله غضب عنيفه ...

وزي ما قال الحاج فوزي ... يظهر ان اللي بنحبه بيكون عصبيتنا أقسي واشد معاه ...بس مش معقول كل شويه يسامح أو يلاقي المبرر لتصرفات شديده الغياء ....

أنا بعتلها ماسيج أجس نبضها الأول ... والصبح هاتصل فيها ... وربنا يستر بجد .. لإنها فعلا أغلي إنسانه عندي في الوجود

قديم 4th June 2009, 12:54 AM toota غير متواجد حالياً
    toota
    Platinum Member

toota is on a distinguished road

أنا : toota

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة nash
    أنا بعتلها ماسيج أجس نبضها الأول ... والصبح هاتصل فيها ... وربنا يستر بجد .. لإنها فعلا أغلي إنسانه عندي في الوجود

احلى علاقة الي بين الاخوات ويكون فيها الشفافيه العالية ان الواحد بيبقى كانه عريان وبيبص في مرايته...لدرجه انه لما يزعله بيبقى حاسس انه جرح نفسه قبل مايكون جرح حد تاني

بس سيبك انا بقى....عايزه اعرف قلتي ايه ف المسج يا ناش...هه

عايزه النص من فضلك بالحرف....

وبعدين عندي احساس...مجرد احساااااااااااس...ان العزيزة المعنية مسجلة معانا ف المطاريد....اصل اشمعنى ليها هي بس....انا عايزه اعتذار برضو باسمي...وتكتبي فيه اليها فقط ...توتا... اصلك ياما اتنرفزتي عليا...