شراء نقاط للهجرة هل توافق ؟ - منتديات المطاريد
بسم الله الرحمن الرحيم
وَهُوَ الَّذِي فِي السَّمَاءِ إِلَٰهٌ وَفِي الْأَرْضِ إِلَٰهٌ ۚ وَهُوَ الْحَكِيمُ الْعَلِيمُ (84) وَتَبَارَكَ الَّذِي لَهُ مُلْكُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَمَا بَيْنَهُمَا وَعِندَهُ عِلْمُ السَّاعَةِ وَإِلَيْهِ تُرْجَعُونَ (85) "الزخرف"

منتديات المطاريد | الهجرة الى كندا | الهجرة الى استراليا

DeenOnDemand

BBC NEWS

آخر 10 مشاركات

Arabic Discussion Forum with a Special Interest in Travel and Immigration

Immigration to Canada, Australia, and New Zealand

Egypt and Middle East Politics, History and Economy

Jobs in Saudi Arabia, USA, Canada, Australia, and New Zealand

العودة   منتديات المطاريد > شؤون المغتربين > الهجرة إلى كندا

الهجرة إلى كندا
    المنتدى بإشراف Ehab Salem,Remon.soliman,Muhammad Gad

الهجرة إلى كندا

شراء نقاط للهجرة هل توافق ؟

الهجرة إلى كندا والولايات المتحدة واستراليا

مواقع هامة وإعلانات نصية

قديم 23rd May 2011, 12:46 AM elmadysm غير متواجد حالياً
    Silver Member

elmadysm has a brilliant futureelmadysm has a brilliant futureelmadysm has a brilliant futureelmadysm has a brilliant futureelmadysm has a brilliant futureelmadysm has a brilliant futureelmadysm has a brilliant futureelmadysm has a brilliant futureelmadysm has a brilliant futureelmadysm has a brilliant futureelmadysm has a brilliant future

elmadysm's Flag is: Sweden

افتراضي شراء نقاط للهجرة هل توافق ؟

أنا : elmadysm

دعوه لموضوعي

هل توافق على هذا النوع من شراء نقاط للهجرة

هذه اربع حالات منها الحقيقى ومنها الخيالى
    هل هناك حاله ممكن التعاطف معها ؟

1- صيدلى شاب اعزب مستواه متوسط فى الانجليزى دخل الايلتس 5 مرات ولم يوفق علشان يهاجر عقد قرانه على بنت طالبه فى الجامعة لها قريب كندى حصل منها على 8 نقاط

2- شاب اعزب مستواه متوسط فى الانجليزى دخل الايلتس 4 مرات ولم يوفق علشان يهاجر اشترى شهادة ماجستير كلفته اكثر من 2500 دولار حصل منها على 5 نقاط وكمل الاسكور

3- شاب اعزب مستواه متوسط فى الانجليزى دخل الايلتس عدة مرات ولم يوفق علشان يهاجر قابل واحدة فى امتحان الايلتس عندها مشكله فى السكور عقد قرانه عليها وحصلت منه على 4 نفاط كانت كافيه لفتح الملف

4- الزوج والزوجة مستواهم متوسط فى الانجليزى و السن كبير قرروا شراء شهادة ماجستير كلفنهم اكثر من 5000 دولار للحصول على 5 نقاط اضافية وكملو الاسكور

الموضوع الأصلي : شراء نقاط للهجرة هل توافق ؟     -||-     المصدر : منتديات المطاريد     -||-     الكاتب : elmadysm

Latest Threads By This Member
    Thread Forum Last Poster Replies Views Last Post
    إبدأ مشروع كبير برآس مال صغير فى كندا الهجرة إلى كندا bassamfox 16 7680 20th November 2017 06:33 AM
    مطلوب مساعدة من طبيب باطنه فى الرياض ترحيبات ... مناسبات ... علاقات عامة مصري سكندري 13 4254 25th July 2013 01:31 AM
    خبر سار :جيسون كينى يترك وزارة الهجرة الهجرة إلى كندا mohdsayed 10 3618 19th July 2013 03:59 PM
    شيكابالا فى الاهلى 3 سنوات ب 20 مليون جنيه موضوعات عامة ... موضوعات خفيفة ... منوعات elmadysm 2 1829 23rd June 2013 07:54 AM
    رأى الدكتور يوسف القرضاوى فى شراء بيوت السكنى في... الهجرة إلى كندا mohamed naguib 23 29500 5th June 2013 05:53 PM

قديم 23rd May 2011, 01:17 AM ramyfathalla غير متواجد حالياً
    ramyfathalla
    Golden Member

ramyfathalla has a reputation beyond reputeramyfathalla has a reputation beyond reputeramyfathalla has a reputation beyond reputeramyfathalla has a reputation beyond reputeramyfathalla has a reputation beyond reputeramyfathalla has a reputation beyond reputeramyfathalla has a reputation beyond reputeramyfathalla has a reputation beyond reputeramyfathalla has a reputation beyond reputeramyfathalla has a reputation beyond reputeramyfathalla has a reputation beyond repute

ramyfathalla's Flag is: Egypt

أنا : ramyfathalla

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة elmadysm
    هل توافق على هذا النوع من شراء نقاط للهجرة

هذه اربع حالات منها الحقيقى ومنها الخيالى
    هل هناك حاله ممكن التعاطف معها ؟

1- صيدلى شاب اعزب مستواه متوسط فى الانجليزى دخل الايلتس 5 مرات ولم يوفق علشان يهاجر عقد قرانه على بنت طالبه فى الجامعة لها قريب كندى حصل منها على 8 نقاط

2- شاب اعزب مستواه متوسط فى الانجليزى دخل الايلتس 4 مرات ولم يوفق علشان يهاجر اشترى شهادة ماجستير كلفته اكثر من 2500 دولار حصل منها على 5 نقاط وكمل الاسكور

3- شاب اعزب مستواه متوسط فى الانجليزى دخل الايلتس عدة مرات ولم يوفق علشان يهاجر قابل واحدة فى امتحان الايلتس عندها مشكله فى السكور عقد قرانه عليها وحصلت منه على 4 نفاط كانت كافيه لفتح الملف

4- الزوج والزوجة مستواهم متوسط فى الانجليزى و السن كبير قرروا شراء شهادة ماجستير كلفنهم اكثر من 5000 دولار للحصول على 5 نقاط اضافية وكملو الاسكور

أنا مش موافق يا باشمهندس على الكلام ده

لأن ده يبقى جواز مصلحة و لا تدوم المصالح أبدا

طيب ما الأحسن من كل ده يتجوز واحدة كندية و يريح نفسه

أنت عارف أنا لو بطولى لوحدى ما كنت فكرت فى الهجرة و لا الكلام ده كله

الأولاد هم السبب الرئيسى فى تفكيرى للهجرة و هم نقطة ضعفنا كلنا على ما أظن

قديم 23rd May 2011, 05:33 AM احمد طه غير متواجد حالياً
    احمد طه
    Banned

احمد طه is on a distinguished road

أنا : احمد طه

طبعا اوافق ...........جوازة قايمة احسن من جوازة نايمة

قديم 23rd May 2011, 06:04 AM Remooo غير متواجد حالياً
    Remooo
    Colonel

Remooo has a reputation beyond reputeRemooo has a reputation beyond reputeRemooo has a reputation beyond reputeRemooo has a reputation beyond reputeRemooo has a reputation beyond reputeRemooo has a reputation beyond reputeRemooo has a reputation beyond reputeRemooo has a reputation beyond reputeRemooo has a reputation beyond reputeRemooo has a reputation beyond reputeRemooo has a reputation beyond repute

Remooo's Flag is: Egypt

أنا : Remooo

ههههههههههههههههه
    بتحصل فى احسن العائلات والله
    انا فكرت فى موضوع الجواز ساعة ما كنت ناوية فيدرال
    بس مش هاتوصل لواحد اقابله فى الايلتس يعنى
    اكيد من الناس اللى الواحد يعرفهم
    بس ايه موضوع شرا الماجستير ده؟ اكيد روسى بقى والنظام ده
    ده الواحد بتطلع عينه فى البلد دى عشان ياخد شهادة
    وفى الاخر....

قديم 23rd May 2011, 06:41 AM Dr.Samo غير متواجد حالياً
    Dr.Samo
    Platinum Member

Dr.Samo has a reputation beyond reputeDr.Samo has a reputation beyond reputeDr.Samo has a reputation beyond reputeDr.Samo has a reputation beyond reputeDr.Samo has a reputation beyond reputeDr.Samo has a reputation beyond reputeDr.Samo has a reputation beyond reputeDr.Samo has a reputation beyond reputeDr.Samo has a reputation beyond reputeDr.Samo has a reputation beyond reputeDr.Samo has a reputation beyond repute

Dr.Samo's Flag is: Egypt

أنا : Dr.Samo

!For Medical Professionals Only

وليه دا كله ؟؟؟؟؟
    للدرجة دى ؟؟؟

قديم 23rd May 2011, 07:14 AM جراح غير متواجد حالياً
    جراح
    Senior Member

جراح has a brilliant futureجراح has a brilliant futureجراح has a brilliant futureجراح has a brilliant futureجراح has a brilliant futureجراح has a brilliant futureجراح has a brilliant futureجراح has a brilliant futureجراح has a brilliant futureجراح has a brilliant futureجراح has a brilliant future

أنا : جراح

أنا بافكر أفتح سوبر ماركت نقاط الهجرة ....هو أحنا ممكن نلاقى نقط تحت غطا الكازوزة؟ هى فين الصور اللى بتلعب دى مش لآقيها عندى علشان احط واحدة هههههههههههه

قديم 23rd May 2011, 09:30 AM phrma غير متواجد حالياً
    phrma
    Senior Member

phrma is on a distinguished road

أنا : phrma

جميل جداااااااااااا انا عاوز واحدة بنت حلال تستغلنى واتجوزها واسفرها من غير نقط ولا اى حاجة

على ما اظن مفيش احسن من كدا والفيزا موجودة

دا جواز مصلحة ومش بيستمر ابدااااااااااااااااااا ولا اوافق ان اكون مجموعه نقط لشخص او تذكرة سفر

قديم 23rd May 2011, 10:08 AM great expectations غير متواجد حالياً
    great expectations
    Golden Member

great expectations has a reputation beyond reputegreat expectations has a reputation beyond reputegreat expectations has a reputation beyond reputegreat expectations has a reputation beyond reputegreat expectations has a reputation beyond reputegreat expectations has a reputation beyond reputegreat expectations has a reputation beyond reputegreat expectations has a reputation beyond reputegreat expectations has a reputation beyond reputegreat expectations has a reputation beyond reputegreat expectations has a reputation beyond repute

أنا : great expectations

الصراحة يا هندسة ولو عاوز رايي
    الموضوع غير اخلاقي علي الاطلاق

قديم 23rd May 2011, 10:27 AM Lee Lee غير متواجد حالياً
    Lee Lee
    Golden Member

Lee Lee has a reputation beyond reputeLee Lee has a reputation beyond reputeLee Lee has a reputation beyond reputeLee Lee has a reputation beyond reputeLee Lee has a reputation beyond reputeLee Lee has a reputation beyond reputeLee Lee has a reputation beyond reputeLee Lee has a reputation beyond reputeLee Lee has a reputation beyond reputeLee Lee has a reputation beyond reputeLee Lee has a reputation beyond repute

Lee Lee's Flag is: Canada

أنا : Lee Lee

انا موافقة على الجوازة

نبقى ضربنا عصفورين بحجر واحد

مبروك يا خالتى

التعديل الأخير تم بواسطة Lee Lee ; 23rd May 2011 الساعة 10:32 AM

قديم 23rd May 2011, 10:28 AM Lee Lee غير متواجد حالياً
    Lee Lee
    Golden Member

Lee Lee has a reputation beyond reputeLee Lee has a reputation beyond reputeLee Lee has a reputation beyond reputeLee Lee has a reputation beyond reputeLee Lee has a reputation beyond reputeLee Lee has a reputation beyond reputeLee Lee has a reputation beyond reputeLee Lee has a reputation beyond reputeLee Lee has a reputation beyond reputeLee Lee has a reputation beyond reputeLee Lee has a reputation beyond repute

Lee Lee's Flag is: Canada

أنا : Lee Lee

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة phrma
    جميل جداااااااااااا انا عاوز واحدة بنت حلال تستغلنى واتجوزها واسفرها من غير نقط ولا اى حاجة

على ما اظن مفيش احسن من كدا والفيزا موجودة

مية مية يا مسيو فارم

داه انت عريس لوقطة يا شيخ